torsdag 23. august 2018

Beinpress apparat

Foto: Janne Møller-Hansen. MUSKLER DU TRENER: Lår, fremsiden (quadriceps femoris), sete (gluteus), innside lår . Treningsapparatet kan brukes både med vekt på skuldrene og sittende . Måten du tar den på, og hvordan du plasserer beina, . Kan noen forklare meg forskjellen på disse apparatene ?

Bilde er sittende beinpress med kabel og vektmagasin. Disse er gjerne giret på . Hva tar dere i beinpress ? Flere resultater fra forum. Styrketrening innlegg 24. Squat eller beinpress: Hvilken øvelse bør du velge?


Valget mellom apparater og frie vekter er ikke alltid så enkelt.

Sjekk når det er best å gjøre squat og når det er best å benke seg i . For å forklare bedre kan vi sammenligne øvelsene knebøy (frivektøvelse) og beinpress ( apparat ), hvor begge øvelser fokuserer på beina. Apparatet kan brukes både med vekt på skuldrene og . Helsedirektoratet anbefaler at alle voksne og eldre bør utføre muskelstyrkene aktiviteter minst. Benmuskulaturen er den sterkeste i kroppen, og dette apparatet er bygd spesielt med det i tankene. Her viser jeg deg beinøvelsen benpress i apparat.


Den passer for deg som er medlem på treningssenter eller har planer om å bli det. Dette apparatet gjør det enkelt å bytte mellom hacklift og benpress. Denne kommer på listen over ineffektive øvelser av samme grunn som benpress i maskin. Smith-maskinen gjør at armbevegelsene dine . Og det er i det riktige type apparat. DENNE er den som virkelig duger!


Men jeg er usikker på hvor tung man regner selve vogna til å være, . Her trenes kne- og hofteledd uten at ryggen belastes. Når øvelsen utføres vil bena være fiksert og kroppen bevege seg.

Korrekt biomekanisk funksjon gjør . Slik gjør du det: Juster ryggen på apparatet , slik at du sitter litt tilbakelent. Plasser føttene i en skulderbreddes avstand på platen foran deg, . Utfordringen som endel glemmer når de trener i apparater er teknikk, dette gjelder også i benpress. Jeg løp bort til apparatet sittende beinpress etter at han var ferdig, og var supernysgjerrig på hva han tok og hvor mye jeg måtte presse meg selv for å få det til. Det er ikke slik at du bare kan slenge deg . Benpress kjøper du hos Treningspartner.


Ble innmari usikker, da jeg snakket med en bekjent om hvor mye jeg tok i beinpress i apparatet på treningssenteret - jeg vet faktisk ikke. Se forslag til styrketreningsprogram for nybegynnere her. Med PURE STRENGTH apparater kan man kombinerer teknikk og effektiv.


Pure Strength LEG PRESS gir brukeren maksimal effekt ved trening av benpress.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg