torsdag 11. juli 2019

Vinterplanter til krukker

VINTERPLANTE : Pennisetum gress er kjempestilig å ha på balkongen,. Løkplanter må graves ne og andre planter må flyttes inn i krukker i kjelleren. Men trenger man å ha en kjedelig, plantefri vinter i uterommet?


Vi har udvalgt en række gode planter som vil være med til at pryde dine krukker hele vinteren. Husk at vinterkrukker ikke må være for fugtige, står de ude skal . Hvilken krukke som brukes, spiller ikke så stor rolle.

HOLDER SEG: Ulike typer lyng er ideelle høst- og vinterplanter som beholder farge og . Er du lei av å kjøpe nye planter til krukkene hvert år? En sikker vinner, også i krukker , er einer – som sammen med gran, furu og barlind har fått en renessanse i norske hager, ifølge Dengin. Bufret Oversett denne siden 3. Man kan få succes med vinterkrukker, hvis bare man planter i store krukker og bruger planter, der er beregnet til at vokse udendørs.


Bruker du en frostsikker krukke , kan du la planten stå ute også om vinteren. Det beste er å plante de i krukker eller i jorden før kuldegradene kommer. Da må du tenke litt over hvilken krukker du bruker, ikke alle tåler frost.


Vi vil gerne pryde vores indgangsparti hele.

Når vann fryser så utvider det. Krukker med smukke og hårdføre efterårsplanter giver liv til haven i en ellers farveløs tid. Læs guiden her og få efterårsplanter, som er gode til krukker.


Vintergrønne planter gir hagen et vakkert og variert utseende, med et stort mangfold av former og farger, danner det et flott samspill med andre prydbusker og. Hej Trine I den af mine krukker (jeg har mange) der står i skygge, har jeg sat et lille piletræ med krogede grene og i bunden en efeu. Ideer til andre vinterplanter modtages med glæde!


Dog har flere sorter, for eksempel buksbom i krukker , brug for beskyttelse i form af overdækning eller lign. Med grønne planter i en stor krukke får vinteren mere farve. Krukken har vi plantet til med almindelige haveplanter, der hører hjemme i havens bede, men som . Sommerblomster er ikke det eneste som blir plantet i krukker og potter når uterommet skal dekoreres på sommerstid. Mangler: vinterplanter Havenyt. Jeg er dog lidt på herrens mark over hvad jeg skal se efter.


Dine krukker står måske tilplantet med vinterplanter , der ser lidt triste ud. Er krukkerne tilplantet, så er krukkerne . Krukker med jordbær, tomater og chili. Det er tid til at få dem skiftet ud.


Gode vinterplanter på altanen. Hvis der er meget frost og meget vin kan man stille krukker og altankasser op ad .

Du får mest glæde af dine vinterplanter , hvis du planter dem ved indgangen til huset og på steder, hvor de kan nydes fra husets vinduer. Pynt krukker med gran eller fyr. Som alternativ kan du også plante juleroser eller andre skønne vinterplanter i dine krukker.


Dæk sarte planter til med grangrene. Inspireret af en artikel jeg lige har læst, kunne jeg godt tænke mig at få lidt hjælp til hvilke planter jeg skal ud at købe til mine vinter krukker. Den skal nok tåle vinteren fint i krukke så lenge den er godt drenert og.


Balkongen ser så innbydende og koselig ut med alle vinterplantene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg