tirsdag 10. juli 2018

Tuja i kasse

Tujaslekten Her er en liten link til et nettsted om Thuja. For Thuja er nå så mangt da. Men til størrelsen på potta. Kuletuja i isolert blomsterkasse.


Mindre Tujatrær er godt egnet til planting enkelthvis eller sammen med andre blomster, planter og trær i blomsterkasser fra.

Gode råd om planting, vanning og beskjæring av Thuja Smaragd og Brabant. Jeg plantet busker med thuja i august i fjor. Dette er andre året jeg prøver å få en tuja til å overleve vinteren på balkongen min.


Ser jo at naboene klarer det så hvorfor klarer ikke jeg det? Vi bringer her utdrag fra et populært tema: Tuja. Flere lar seg også friste til å bruke fjorårets jord i krukker og kasser.


Ofte er billig Tuja Brabant lokkemat i hagesentrene.

Jeg klipper alltid vekk de nederste grenene på kjeglegranen slik at noe av stammen synes, sier . Spesielt har Thuja Brabant funnet sin plass i hagene våre. Dekk bunnen på kassen med grovplast slik at vann og jord ikke renner ut ( naboen under setter nok ikke pris på det), la plasten gå opp et stykke . Dette gjelder krukker og kasser på terrassen men også planter i hagen. Eviggrønne plantene som Tuja og Rhododendron er svært utsatt for . De finnes som sagt i mange varianter, også som mindre kasser med . Mange norske hager har en vintergrønn tuja eller flere, gjerne tett i tett som hekk. Men planten har med tida fått et heller frynsete omdømme. Jeg har endel thuja smaragd og thuja brabant i hagen, og har noen tips: - Smaragden er.


Litt usikker på kva du mener med å plante i kasser. Urter som oregano, timian, . Nesten hvert år setter jeg en kasse med eviggrønne stiklinger. Tuja blir omtalt som nasjonalhekken vår, og det er ikke uten grunn.


Er du en fersk hageeier, eller ønsker å bytte ut gjerdet med hekk, handler det ikke bare om å . Men vi vil fortsatt ha hagefølelsen, og da er krukker og kasser et fint alternativ. Det må ikke være tuja og nåletrær, selv om de kan fungere fint i .

Thuja vil klare seg godt i kasser ,det har jeg prøvd selv. Under trærne hvor lite gror ville jeg ha prøvd hasselurt,for den er nøysom og tåler skygge . Stor og kraftig tuja brabant hekk på rot, ca meter lang gis bort. Sara hadde ikke mulighet til å få en kasse med tuja som kan stå der. Mulig vi kan bygge en blomsterkasse på dugnaden til våren.


Her finner du våre planter som passer for uteplassen! Disse er laget ekstra solid og tåler mer vær, vind og sol. Vi har ingen garantier for holdbarhet, men av . Anleggsgartner Fjerning og planting av Tuja hekk.


Raking av hage, planting av tuja.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg