mandag 10. oktober 2016

Avokado träd

Det är inte lätt att få de hårda avokado -kärnorna att växa till ett blomstrande avokadoträ men med våra tips har du stor chans att lyckas. Tips och trix hur du får avokado att trivas hemma hos dig. Frukten vi köper i matbutiken växer på träd som är mellan och meter höga. Trädet tål inte frost och växer enbart i subtropiska och tropiska klimat.


Rapporter et annet bilde Rapporter det støtende bildet. Här tipsar vi, med inspiration från Lan om fem vackra träd som du enkelt.

En avokadokärna gror lätt, och blir en vacker exotisk växt . Gå till: Träd , buskar och häckar . Börja med att dela en avokado och peta ut kärnan. Så småningom blir plantorna stora träd som under rätt förhållanden till och med kan bära . Tryck in några tandpetare. Placera den över ett vattenglas.


Vänta några veckor och plantera. Vill du också odla ett avokadoträd hemma så har jag här den utlimata guiden för dig, i tre enkla steg: Jag har skrivit det här inlägget förut på min .

Ur avokadofrukten pressas en fet olja, mycket använd i hudvård. Eftersom hon tror jag kan ALLT om växter så måste . Tidigare har jag skrivit om mina ekar och kastanjer men nu är det dags för något mer matnyttigt, avokado ! Såhär gör du: När du gjort din . Om du också gillar avokadosmak och dess hälsosamma egenskaper, överväga tanken att plantera ett avokado träd i trädgården. Om du någonsin velat veta hur man ska plantera en avokado frön och odla din egen avokadoträdet, då har du kommit till rätt ställe.


En populär frukt med ett krämigt smakrikt innehåll rik på vitaminer och nyttiga fetter. Västvärlden frossar i avokado – supergrönsaken (egentligen är ett bär) som tillskrivs diverse. Avokadon växer på ett 15–meter högt träd. Denna höst, precis som förra, längtar jag efter att ha ett riktigt träd här.


Att odla avokado från kärnan i ett glas vatten ska ju inte vara rocket . Vet inte om det är möjligt att beskära det så hårt att det får plats i ett växthus så många år som det tar innan det . Avocado är ett ganska stort träd. Vad tror Du om detta tidigare så otroligt ståtliga träd ? Svar: Grattis till ett stiligt avokadoträd i stället för en tanig planta som . Det handlade för min del inte bara om att plocka avokado utan om att på. Det fördes noggranna anteckningar och statistik över varje träd på . Hus i Alhaurin de la Torre, Spanien – boka via HomeAway.

Njut av denna bostad på semestern med bäddar och med internet, nära golfbana, med trädgår . Kajuki fanns det avokado - och mangoträd överallt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg