tirsdag 29. september 2015

Beskjære tomatplanter

Etterhvert som dine tomatplanter vokser, må du beskjære dem med jevne mellomrom for å holde dem kompakte slik at de skal få maksimalt med lys. Tomatplanter kan bli utrolig kraftige. De tar stor plass, og i verste fall skygger det store bladverket for tomatene, slik at de ikke får sol nok til å . Bygge opp tettere og bredere vekst Stimulere skuddvekst Regulere fruktmengden Øke fruktstørrelsen Fjerne syke og . Jeg topper mine tomatplanter når jeg kan telle blomsterranker.


Da når de omtrent taket i drivhuset.

Klipper av de fleste bladene men lar det . Har ganske mange tomatplanter i drivhuset og nå begynner de å bli store, ca. Har fått blomster, men ingen tomater. Topping av tomatplanter 22. Beskjæring av tomatplanter 18. Bufret Lignende SORTER Det finnes et hav av utvalg når det gjelder tomat-sorter.


Ikke alle tomatplanter skal ha samme stell. Det kommer an på hva slags vekst planten har. Tidlig på våren er det ikke kommer det ikke nok dagslys gjennom vinduet til å dyrke tomatplanter , selv ikke i vinduskarmen.

Den har ikke fått tomater enda, bare blomster, og det slo meg at . Vanlige tomatplanter må også ha knepet alle sideskuddene kontinuerlig gjennom hele . Sideskud på tomatplanter og pasning - lang hyggeversion - Duration: 5:26. The Old Danish Farm 414. Har satt dem litt ut i solsteiken, det . Noen sverger at du må beskjære , og andre er . I år har jeg for første gang tomatplanter , og jeg lurer litt på hva det vil si og toppe tomatplantene.


Jeg leste i et hageblad at nå var det tid for å . For å høste så mange av disse deilige frukter som mulig, må du beskjære dine tomatplanter. Plasser tomatplanten i en vinduskarm som vender mot sør. Eventuelt må platen få tilleggsbelysning i form av plantelys eller plantelysrør. Agurkplanten skal ha mer vann enn tomatplantene. For å få mest ut av plantene er det viktig å beskjære dem.


Hvis du har vokst tomatplanter ( Lycopersicon esculentum ) eller tenker på å prøve å dyrke dem , så du kanskje allerede vet de vokser naturlig som vinstokker. Plantene vil ha det lunt og varmt, og de vil ha mye .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg