tirsdag 27. mars 2018

Sukkererter forvelling

De aller fleste grønnsakene må forvelles før frysing for å få et så godt resultat som mulig, både. Fremgangsmåte for forvelling. Maiskolber: Forvelles hele i 6-min. Paprika: Skjæres i tynne ringer eller biter og fryses uten forvelling.


Dette er forvelling : Før de fleste grønnsaker kan fryses, må de forvelles. Sukkererter er flate belger med små, lite utviklede erter.

De er sentrale i det italienske og franske kjøkken, og på fransk kalles de mange tout – direkte oversatt . Spinat: Forvelles i 1-min. SUKKERERTER : De er kjempesunne, men kan gjøre deg syk om du ikke. Varmebehandlingen grønnsakene får ved forvelling må til for å. Asparges : Hvit asparges forvelles i 3-min. Jeg fryser aspargesbønner og sukkererter etter en rask forvelling.


Da kan jeg bare ta de opp fra fryseren, og putte de rett i grønnsaksuppen. Jeg har hagen full, og klarer ikke bruke opp alt i salater, wok og som snacks nå.

Må jeg forvelle dem eller noe? Gulrøtter: Kan fryses ned i skiver som forvelles i 2-min. Forvelling egner seg godt til sukkererter , bønner, squash, brokkoli, kinakål, og paksoi.


Hvordan er det best å oppbevare sukkererter ? Bør de forvelles før frysing, eller er det bare å slenge de direkte i fryseren? Epler og pærer kan fryses i sukkerlake, men de må forvelles først. De norske sukkerertene kan spises rå, men bør forvelles før bruk. Når du skal fryse grønnsaker er det mange av dem som må forvelles før. Bønner og sukkererter forvelles hele og deles opp etter avkjølingen.


Eller må jeg forvelle dem først. Stusset litt da jeg leste ertebukker. Ja, du kan fryse ned sukkererter uten å forvelle de.


Bønner egner seg utmerket til frysing, legges i tette plastposer uten forvelling. Bondebønner før og etter forvelling , og ett tverrsnitt av en bønne. Belgene ser ut som forvokste sukkererter - men det er bare bønnen som. En rask forvelling i kokende vann (2-min) gjør den jobben enklere. Fennikel (Foeniculum vulgare) er en flerårig urt som blir cirka meter høy.


De tørkede frøene brukes til saus, fiskeretter og som brødkrydder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg