fredag 20. januar 2017

Tørkede roseblader

Roseblader i dyp rød farge. Inneholder også litt knupper. Hvis ikke blir det brun karamell, og rosebladene får en rustbrun farge. Når sukkeret er flytende, slippes tørkede roseblader oppi i omganger.


For litt siden kjøpte jeg meg en stor pose med tørkede økologiske roseblader fra etsy. Jeg har flere to do prosjekter med de som jeg gleder meg .

Alt for dyrt, desutten må de være tørket i såfall. Vel, jeg har aldri sett eller hørt om noen som selger bare roseblader , så jeg tipper det er din . Enkel potpurri av roseblader , kanel- og vaniljestang. Da alt hadde tørket , knuste jeg vaniljestengene sammen med en kanelstang i morter. Jeg skal innrømme at jeg har kikket på deg lenge.


Og den rosa fargen blir en anelse mørkere. Ja, jeg har tittet på deg fra avstand. Nei, men i skriftspråk ser det barnslig og umodent ut.

Det gjør forsåvidt overforbruk av utropstegn også. Kan jeg gjøre noe med roseblader ? Kurver til brudepiker - Bryllup innlegg 28. Flere resultater fra forum.


Bli den første til å legge igjen en kommentar . De kandiserte rosene smaker kun sukker, selve rosebladene blir tørre og har ingen smak, og rosebladene er dermed godt egnet som kakepynt. Bordpynt og roseblader til bryllup. Mangler: tørkede Hva er de forskjellige bruksområder for Tørkede roseblader.


Bufret Lignende Tørkede roseblader ofte gjør et utmerket tillegg til duftende potpourri. De kan også blandes med smeltet voks og brukes til å gjøre uvanlige lys. I dag er det sjokolade med eksotisk frukt, kokos og roseblader som står for tur – en deilig blanding av sjokolade med søt, tørket frukt og en lett . I hver vinduskarm sto det en potpurrikrukke av porselen med tørkede roseblader , lavendel, biter av kanel og muskatnøtt.


Duften fra krukkene blandet seg med . Og smaken holder seg godt. Man kan lage tørkede roseblader , rosesaft og syltetøy av dem. I denne oppskriften koker Camilla Plum saft på rosebladene. Nå har jeg full forståelse for at de fleste ikke har så mange roseblader igjen i hagen sin, og da kan man jukse littegranne og kjøpe tørkede.


Bruk tørket roseblader for å legge uvanlig skjønnhet og en behagelig duft til et spisebord.

Still et romantisk bord for to komplett med en hvit duk, .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg