torsdag 13. august 2015

Hvit hortensia blir grønn

Når blomstene blir gamle går de ofte over i en mer grønnlig tone, før de til slutt blir brune. Jeg vet at hortensia skifter farge i forhold til hva den tilføres av næring, så jeg. Hvordan får jeg min hvite , som har blitt grønn , til å bli hvit igjen?


Min hvite hortensia er blitt grønn. Min rosa har også blitt grønn. Kan tenkes at den blir seg selv igjen om du flytter den dit den stod.

Et sted i prosessen blir blomstene grønne , før de går over mot rosa og rødt. Brudebukett - klarer ikke å bestemme meg! Hortensia vanskelig å få til? Har kjøpt en blå krukkehortensia , og har vannet med surjordsgjødning.


Likevel blir blomstene etterhvert blassere blå og til slutt grønnaktige. Hjelp med hortensia valg 5. Slik lykkes du med en vakker blomstrende hortensia. De hvite sortene av hortensia blir ikke påvirket av jordens pH.


Rosa hortensia blir grønn innlegg 24.

Trøst deg med at de hvite sortene av hortensia blir hvite , uansett . Flere resultater fra forum. Husk at hvis en hvit plagg blir farget, bør du prøve å behandle og vaske den umiddelbart for å unngå permanent farging. Hvis dette ikke fungerer, kan du prøve . Den fås i mange ulike farger og nyanser, de vanligste er hvit , blå og rosa.


Iflg Mester Grønn , skal de druknes hver dag. De første årene blir det gjerne mest grønne blader men etter hvert kommer den . Er det noe jeg mangler, så er det grønne fingre. Bouquet Rose skiller seg ut ved at den blir blå i sur jord og rosa i kalkholdig jord. Stuehortensia (Hydrangea macrophylla) er en flott potteplante som kjøpes når.


Det er bare de hvite sortene som ikke skifter farge uansett surhetsgrad i jorda. Når disse får stå og gro et par år så blir de større busker, og da kaller vi dem hagehortensia. De hvite hortensiaene skifter ikke farge og nyere sorter lar seg . Dette blir en stor busk på 2-meter med nydelige, hvite blomster. Hydrangea arborescens, H5) har grønnhvite blomster, og er en busk med bred vekst.


Magical Noblesse er en svært sterk hagehortensia med hvite blomster med en grønn rand. Etter hvert som blomstringssesongen skrider frem, blir blomstene .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg