torsdag 9. juni 2016

Lykkekløver ute

Bladene kan imidlertid folde seg sammen om den ikke får nok lys. Et godt tips mot slutten . Også kalt lykkekløver av mange. Lilla kløver inneplante! Cyclamen - stell, hva tåler den?

Flere resultater fra forum. Oxalis eller lykkekløver er en fiks liten plante med tredelte, lekre blader. Oxalisen tar seg best ut og holder seg best når den får stå ute på en . Der er mange arter af Oxalis, og dem man dyrker som stueplanter, kalder man lykkekløver.


Alle arter er taknemmelige og letdyrkelige, men de skal behandles . Urnen med lykkekløver står fortsatt i kjelleren med grønne blader. Jeg har en stor potetblomst som også skal ne en lykkekløver som får stå. Vanskelig å vite om han hadde mest lyst til å bli inne eller ute , men .

Lykkekløver har tredelte lekre blader. Kjøpte en i fjor, hadde den ute i bedet hele sommeren og tok den inn i høst. Veldig fin plante for vinduskarmen også, men når det blir varmere . Ocalisen plassert ute sammen med en urtepotte og en liten klematis.


Innendørs blir planten mere stranten, . Den trives veldig bra i en krukke ute i hagen om sommeren, men da må . Den jeg hadde ute i lysthuset frøs ihjel sammen med alle pellisene, men nå er nye . Jeg kjøpte jo en sånn i fjor, som jeg hadde ute i et bed med mye . For en ukes tid siden tok jeg det som var igjen av . Planteleksikon Klokkeblomsten, også kjent som Campanula, er blå og lilla og trives utmerket som potteplanter i stua og ute i hagen. LYKKEKLØVER (Oxalis) TILBUD: kr. FLERÅRIG trives aller best kjølig, fuktig og lyst - tar seg best ut og holder seg best når den får stå ute på en veranda . Det lykkedes mig at få fat i formeringsknolde af henholdsvis oka og lykkekløver.


Med de dyrkningserfaringer, som jeg har høstet indtil nu, tror jeg på, at disse . Liste over giftige planter ute og inne. Barnet ditt har rester etter en plante i munnen og symptomer på forgiftning.

Mangler: lykkekløver Vogndress til vinteren. Anonymforum - Skravle - Foreldreforum. Poden er mnd og han ligger alltid ute og sover på verandaen om dagen. Mange barn får helseplager. Herdig utendørs bare på svært lune plasser.


Knollene kan overvintere ute og holder seg fine helt til våren. Brukes i kasser og potter ute og inne. Posts about lykkekløver written by perogkari. Men det har også dukket opp en del andre gule blomster der ute , som kan være artige som . Hun har hatt dem så lenge jeg kan huske (nesten). På bilde er den i en mørk burgunder farge.


Eg prøvde meg på et lite dikt, men det blei da så som så Eg må da hoppe over mai pga.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg