mandag 28. april 2014

Bekjempe kløver i plen

Bør jeg fjerne alt ugress før jeg legger på ny jord? Litt kløver i en plen gjør ikke så mye, men enkelte steder har det tatt helt overhånd. Vi gir deg tipsene for å bli kvitt løvetann, kløver og mose i hagen!


Vi har en forholdsvis ny plen , og jeg var superflink å luket før vi sådde, og har nesten ikke løvetann i plenen nå. MEN det er kløver , og den sprer .

Kløver er skadelig for plenen fordi den har mer styrke enn gress og ikke kan fjernes lett, og til slutt kan man se gressplener fullstendig tatt over av kløver. Jeg er enig i at kløver hører med i en plen jeg også, men hvis dert er veldig mye kløver og lite gress er det mulig du kan gjøre flere ting for at . Ugressmiddel til kløver : det beste ugressmiddelet til kløveren. Med Roundup ugressmidler kan du lett som en lek fjerne ugresset varig og effektivt fra hage, plen , . Har ein kløver i plenen må ein passe på å klippe høgt nok.


Være seg mose, grobla kløver eller løvetann. Gjødsling bekjemper mose, og gjør at plenen blir grønn og frisk.

Hvordan kan jeg fjerne den, eller i all fall begrense mengden? Gry, LillestrøVi har fullt av løvetann, tistel og kløver i plenen. Hus, hage og oppussing: Har mye kløver i gressplenen. En nabo har prøvd plenrens , men den tok ikke kløveren. Husbonden her uroar seg over at me har mykje kløver i plenen.


Far min meiner at kløver i plenen tyder på lite næring. Den perfekte plen kommer ikke av seg selv, men krever en innsats av deg. Kløver i plenen er en plage for de fleste gartnere. Jevnlig klipp og nok næring holder ugresset unna plenen. Stor kløver lukes vekk, det samme gjelder groblad og annet type ugress som finner . Som mangeårig hage-entusiast, har min kjære far erfart at det som virkelig bekjemper mose i plen , er at den blir brukt.


At den blir gått på, kjørt . Der kløveren ikke vokser er det nesten ikke gress, eller helt bart. Du kan forsøke plenrens som skader kløver og deretter så nytt gress. Du har sikkert opplevd å fjerne en prydplante eller to i kampens hete mot. For å unngå at frøene til kløver får feste er det viktig å ha en plen i god vekst som får .

Hvorfor gjør det noe om du har kløver i plenen ? Jeg bruker også plenrens for å fjerne kløver og ugress. Plenrens skader ikke gresset, men gjør skade på kløver. Hva må man være på utkikk etter og hvordan bekjemper man ugress? Har du den karakteristiske hvitkløveren i plenen , blir gressplenen raskt flekkete, .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg