onsdag 20. januar 2016

Hvit lobelia

Lobelia er en lettstelt plante. Plantene bør omplantes i større potter, eller settes på friland for ikke å tørke ut raskt. Bruk go næringsrik og løs . Vakker, riktblomstrende hengelobelia med pene, små hvite blomster.


Flott i be potte eller ampel.

Kantplante for be potter mm. Meget små frø som blandes med sand for å bli lettere å så. Farge: Hvit Såtid: Februar– april inne Hvordan: Så 8–frø i hver potte uten å dekke frøene.


Ofte ser vi dem i en klar blåfarge, men det finnes også sorter som er hvite , rosa og lys blå. Sorter: Dyrkningsveiledning. I år nå har jeg ikke klart å få tak i hvite kantlobelia. Jeg har trodd at jeg har vært for sen hhv for tidlig ute, men nå begynner jeg rett og slett å .

Flere resultater fra forum. De rensker seg fint selv for visne . Fargene rødt, hvitt og blått er selvskrevne på 17. Småpetunia og lobelia i 17. Begge typene finnes i blått, lilla, rosa og hvitt.


Alle produktene i denne serien håndlages på Hadeland Glassverk. Stiklingsformert lobelia som normalt selges i blått og hvitt , men finnes også i rosa, lavendel og andre farger. Trives best på et lyst sted i en balkongkasse eller . Merke: HADELAND GLASSVERK.


Hagen besto egentlig bare av stilker og stammer nå, men bestemor nynnet faktisk fornøyd mens hun ordnet litt i en bøtte full av hvit lobelia. Jeg tror jeg gir opp såing av lobelia , vanskelig å prikle er de også. Av de sortene jeg har såd spirte een veldig dårlig ( hvit kaskade) og jeg . Ta kontakt med Giftinformasjonen hvis barnet ditt kan ha smakt på en lobelia -plante. Nydlige blanding av små blomster fra hvite , til lilla og dyp rosa.


Passer utmerket i bed eller i ampler alene eller sammen med andre blomster.

Disse finner du i ulike farger, fra hvitt , sart rosa til cerise og dyp rød. Vi anbefaler ampler med mix av lobelia eller bacopa og calibrachoa (million bells), du vil . Når botngras blomstrer er den lett å kjenne igjen på den lange stengelen med hvite eller svakt lyseblå blomster like over overflata. Plantet i en hengende kurv av blomster, vokser hvit lobelia i form av en ball som ligner en puff . Fuksia opprett, Gøteborskan, Røde begerbla hvit krone, cm.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg