fredag 9. september 2016

Beskära avokado

Mitt kära lilla avocadoträd har gett sig iväg i oanade riktningar. Jag tänkte beskära det för att få det att dela på sig och bli lite tätare. Avokado i kruka - Problem!


Avocado dubbla groddar innlegg 5. Liten avokadoplanta innlegg 4. Flere resultater fra forum.

Bufret Oversett denne siden Hej Sylvia. Jag har en avokadoplanta som jag drev upp från kärna i våras. Jag är så himla rädd om den och vill verkligen att den ska trivas och växa sig. Finns det något speciellt man ska akta sig för när det gäller avokado ? ATT BESKÄRA EN AVOKADO : tack för ert tålamod (hade inget avokadoträd att testa detta på förns nu)!


Min planta är också rätt lång nu, ska man beskära dem? Ja vattnar min avokado när den ber om det, d. Allt om Trädgård innlegg 24. Paradisträdet igen går det att beskära ?

I inlägget om att odla avokado kan du se hur jag gör när jag driver upp mina avokadoplantor. Det är lätt som en plätt bara man har lite tålamod. Jag har fått en avokado att växa och den blir bara j-ligt lång! Jag har försökt att beskära men den förgrenar sig inte utan bara dör där och fortsätter rakt upp.


Lignende Oversett denne siden 11. Hur gör man för att lyckas? Vet inte om det är möjligt att beskära det så hårt att det får plats i ett växthus så många år som . I Chiliskolan avsnitt får vi lära oss mer om beskärning , hur beskär man sin chili och om när det är dags att. Rent praktiskt när du ska beskära avokadoplantan klipper du bara av den precis över andra bladparet uppifrån, som jag skrev i första inlägget. Hur man beskära en avokado träd.


Liksom många fruktträ avokado kräver beskärning att växa bra och producera kvalitet frukt och gröda. Om du vill ha en ovanlig krukväxt så kan du spara den där avokadokärnan jag nämnde för några inlägg sedan. När jag var liten planterade vi . Om rankorna blivit tunna och med långt mellan bladen kan du beskära dem.


Ett päron, en avokado i grönskan. Resultatet blir en vacker exotisk växt som om man har tur kan blomma efter ett par år. Krukväxtpodden direkt i din mobil, surfplatta eller.


Att få ett snyggt trä beskära och ta sticklingar. Egentligen borde jag ha beskurit den redan för minst en månad sedan, men värmen har gjort allt tyngre trädgårdsarbete .

Mandarin orange (jeruk keprok), .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg