fredag 27. april 2018

Dyrke melon i norge

Gjør du alt dette, kan du snart nyte deilige hjemmedyrkede meloner. Her er første finalist i Norges Vakreste Hage. I år skal vi fråtse i saftige, egendyrkede meloner ! I år dyrker jeg en rekke ulike sorter og nesten femti planter til sammen.


Vennlig hilsen Turid Blix, Strømmen, Norge.

Del din erfaring med å dyrke det i Norge ? Jeg har også sådd melon i år. Bufret Å dyrke noe sammen med barn er både lærerikt og en hyggelig felles aktivitet. De er jo egentlig vant til å vokse i varmere strøk enn her i Norge. Flere resultater fra forum. Melon - utplanting eller.


Slik dyrker du kjøkkenhage på balkongen og i hagen – NRK Kultur og. Her dyrkes det: Plommer, kirsebær og blåbær, melon og agurk, tomater,.

Stephen leder foreningen Kunnskap og vern av nytteplanter i Norge. Stor, saftig og velduftende frukt som i Norge bare dyrkes i drivhus. Selv har jeg i mange år hatt en forkjærlighet for å dyrke bønner. Så, hvorfor insisterer jeg på å alltid prøve meg på meloner ? Om det lar seg gjøre kommer an på hvor gode dyrkingsmuligheter du har.


Har sett vannmeloner bli modne ved dyrking i en godt skjermet solvegg i nord- norge. Bjarne Højlund har dyrket meloner i et lunt hjørne af haven i Holstebro gennem flere år. Derfor er han ikke bange for at anbefale dyrkning af . Utplantes etter avherding, når utetemperaturen overstiger °C, til veksthus eller drivhus. Mangler: norge Dyrk mat innendørs, hele året!


Så lenge du har vindu kan du dyrke mat innendørs. I så fall, er jeg da avhengig av et drivhus, eller holder det med en solfylt vegg? Synes det høres spennende ut å dyrke selv!


Sett fart på våren og start dyrking av dine egne favoritturter og grønnsaker i. Vekster som tomater, agurker og squash er mulig å dyrke ute i. Grønt Fokus holder til ved Kristiansan men sender drivhus til kunder over hele Norge. Selve navnet Galia kommer fra den kibbutz i Israel hvor melonen ble dyrket.

En morsom plante å dyrke som kan gi veldig mye frukt. Se vår komplette tomatdyrkeguiden her for tips. Hele av melonen består av vann, ifølge Helsenett. Bruk til tomat, agurk, melon mm.


Den typen vannmelon som hovedsakelig importeres til Norge kan veie opptil 6-kilo, men det finnes . Hvis du drømmer om å dyrke selv neste sommer, bør du tenke på å sette opp. Ett år prøvde jeg meg på melon , men det var en plante som tok stor plass, .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg