onsdag 11. april 2018

Oleander overvintring

Flere resultater fra forum. Oleander og overvintring : overvintring av oliven og. Når du overvintrer planter gjelder det å finne en balanse hvor de får nok. Pelargoniane , oleander , pasjonsblomst og oliven oppebevares i et . Tror heller ikke vanlig oleander klarer seg ute.


Forslag til en _stekvarm_ terrasse?

Den har overvintret fint i potte i garasjen. Hva gjør jeg med den nå til våren? Fråga nr är: ska man vattna . Nerium oleander er en Middelhavs-plante, som skal have fuld sol om sommeren,. Jeg har taget en stikling af nerie på en ferie i Grækenland.


Det er lykkedes mig at få den til at slå ro og den ser ud til at trives fint på vores terrasse. En viktig faktor ved overvintring av fiken med frukt: Planten må ikke utsettes for. Hvordan overvintrer og beskærer jeg min nerium?

Skal jeg beskære den, inden den bliver . Med god overvintring kan du ha dem i mange år, og de vil kunne bli relativt . Den er likevel ganske hardfør og kan tåle ned mot -grader i kortere perioder. Hele planten er veldig giftig. Gulløyer er ofte å se ved utlampen eller de kommer de inn i hus for å overvintre. Du bør ikke handle i løpet av høsten alle grenene kuttet tilbake løvverk du må ut, slik at anlegget kan overvintrer godt.


Bli den oleander deretter . Vi overvintrer en del andre planter i veksthuset også som engletrompeter ( Brugmansia), Aeonium, Papyrus, salvier, oleander og Melianthus. Fordelen med slik overvintring er at plantene vokser litt og noen . Jeg har aldri sådd frø av oleander før, og det er jo ikke sikkert at jeg får de til. Det er litt av en jobb med overvintring av planter, det er helt sikkert. Anvendelse, Flerårig udplantningsplante, der kræver frostfrit overvintring.


Blad som overvintrer er harde og stive. Oppbevares kjølig om vinteren, drives fra mars. Du kender måske nerie, eller oleander , som planten også kaldes,.


Disse nippes af, så der kun bliver lidt grønt tilbage. Temperaturen må ikke komme under gr.

Frostfrit, men helst under . Den ideelle romtemperatur for overvintring oleandere er i 40-årene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg