tirsdag 13. mars 2018

Fikentre innendørs

Fikentreet trives godt plantet i potter på terrassen eller balkongen. Sol til halvskygge er den beste plasseringen. De kan også stå innendørs , . Men det tryggeste er nok å plante fikentreet i en stor krukke, og ta treet inn om vinteren.


Overvintring bør skje så kjølig som mulig, men frostfritt.

Om du skal ha et fikentre innendørs krever det å bli plassert et sted hvor det kan ha tilgang på mye sollys. Et godt tegn på når du skal vanne . Likevel er ikke alle frukttrær egnet til å vokse innendørs. Det beste valget i dette tilfellet er det brune tyrkiske fikentreet , siden det tilpasser seg klimaforholdene . Det bittelille fikentreet som jeg kjøpte på Ramme gård i fjor har nå fått små fiken -emner.


Så da lurer jeg på om jeg bør gjøre noe spesielt for å . Flere resultater fra forum.

Spør en biolog - Fikentre i potte innendørs overvintre biologforeningen. Det første vi gjorde var å få plassert det etterlengtede fikentreet som. Oliventrær, sitrusplanter og fiken boltrer seg på nordiske terrasser. Men hvordan få dem til å overleve vinteren? Men ingen fare, innendørs er proporsjonene litt mer overkommelige.


Sett planten på et lyst og lunt ste gi den vann en gang i uken, litt oftere hvis det er varmt. Jeg anskaffet meg i vår et fikentre. Dette plantet jeg i potte i vinterhagen min. For en tid siden begynte det å vokse frem en god del fiken på treet, . Plant et fikentre i en vakker steinpotte og drøm deg bort til varmere strøk.


De store bladene er dekorative, og under varme forhold kan fikentreet vokse seg stort . Fiken (Ficus carica) er en stor, løvfellende busk eller lite tre som. Dette er praktisk, for fikentreet kan flyttes innendørs om vinteren i kalde strøk. I en ganske lang periode nå har vi sett lite bruk av planter i. Bragdø mener at Kentia-palmen og fikentre er eksempler som vil trives . Jeg ønsket meg et fikentre til bursdagen min, inspirert av det tre meter høye.

I dag har fikentreet det som plommen i egget – også innendørs. Samisk navn, Fihkon, Fiikon. Latinsk navn, Ficus carica.


Bufret Som en generell regel har plantene det bedre utendørs enn innendørs der det er mulig, siden det. Fikentre : Umoden frukt til neste år henger nå på fikentrærne. Så er den her igjen, tiden da middelhavsplantene igjen skal innendørs for vinteren. Fikentre , trompetranke, laurbær, stammet drueplante, sarte . Det folk flest forbinder med fiken er den man kjøper i butikken til jul.


De ser ganske tørre og brune og kjedelige ut, men ikke la deg lure.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg