tirsdag 14. mars 2017

Blodurt

Blodurtene har frø med elaiostom. Dette er et oljerikt vedheng på førene som tiltrekker seg maur. Maur tar med seg frøet som mat . Noen planter er så fine at jeg går helt i staver.


Det er forårsblomstrende stauder med tidligt løvfald.

Her omtales kun den ene art, som . Navnet har den fået, fordi især de lange, skøre rodstokke udskiller en gulbrun eller . Vi pleier å ha noen få eksemplarer for salg hver år. Det finnes to varianter av blodurt. Jeg blev helt paf, for jeg . Jeg fikk i fjor omsider fatt på noen av den fylte og de sprang ut forrige helg.


Nå gleder jeg meg til mine.

Vakre bunndekkere du viser her! Både fylt og enkel blodurt er lekre. Køb billigt på Plantetorvet. Bildet er tatt i helgen som var. Det er tre småttiser på vei opp i tillegg til denne.


Ja så blomstrer den endelig den nydelige blodurten min. Søgning på “ blodurt ” i ODS. Min enkle blodurt har også begynt å blomstre, men en blomst enn så lenge.


Jeg liker best de doble, men de har jeg ikke sett noe til enda. Bloodroot som på norsk heter blodurt har en lang og respektfull historie å vise til innenfor folkemedisinen i behandling av kreft. Og dette er lave planter med store blad og hvite (lysende hvite) blomster.


Svibler som er kjøpt til jul for nokre år sidan blir alltid satt . Den er hjemmehørende i skovene i det meste . Hvad er det for en smuk og usædvanlig forårsblomster der gemmer sig dér? Det er blodurt som overrasker hvert år - smukke blomster følges af store blade som . Glosbe, online-ordbog, gratis.

Gennemse milions ord og sætninger på alle sprog. Sanguinaria candensis viser sig. Næsten renere end hvid er kronbladene og de . This Pin was discovered by Mari Vee. Discover (and save) your own Pins on Pinterest.


Hvis man ikke kender til denne særlige art, er det slet ikke sikkert, at man.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg