onsdag 26. april 2017

Konglepalme vanning

Palmeliknende plante med stive, grønne blad. Svært standhaftig og kravløs. Blankblad er en meget nøysom plante som kan stå flere uker uten vanning.


Velger du den riktige potten til plantene dine, er det ingen sak å vanne riktig. Men feil vanning er trolig den mest utbredte dødsårsaken blant . Bufret Vanning : Om sommeren trives planten med jevn fuktighet.

Gjødsling: Gi gjerne litt. Dvergpalme tåler å tørke lett opp mellom hver vanning. Bør få litt tilførsel av . Om røttene ser ellers friske ut tror jeg at planten har sovna inn i dvale og det beste skulle være å våkne hun opp med ganske forsiktig vanning. Cycas revoluta innlegg 18.


Flere resultater fra forum. Bufret Trikset med å løfte på potta og ikke vanne før den kjennes lett ut passer godt også her. Det er greiest å vanne dem fra bunnen av, da de kan råtne i overgangen . Pass på dine blomster og planter.

Konglepalmer er egentlig ikke i slekt med palmer i det hele tatt, de er . Levende planter og blomster trenger omsorg for å trives. Biologisk klassifikasjon: Rike: Planteriket. Klasse: Nakenfrøede planter. Foto: Susanne Hjertø Wiik. Mange som dyrker tomater har . Den er imidlertid ikke en palme (den tilhører ikke i palmefamilien Arecaceae), . Regelmessig og rikelig vanning fra vår til høst, må ikke tørke i blomstring, men vanning mindre.


Hos oss vannes de kanskje ikke mer enn hver 2dre- 3dje uke, men da gir vi. Jeg vanner den bare en sjelden gang (1-ganger i måneden.). Bufret Lignende Umm jeg har fått en kaktus nå nylig og jeg vet ikke hvor mye den må vannes og jeg sliter litt.


Så kan du gi meg litt informasjon om kaktusen min? Reduser slitasjen vanne som seedlings vokse slik at jorda har en . Mangler: konglepalme Hvordan å vokse konglepalmer fra frø - Ahmedtraders. Så, har du oppdaget at din har noen gule blader eller kan miste bladene, og som mange du kan være bekymret for at du skal drepe dine grønne kompis.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg