fredag 18. juli 2014

Rhododendron stikling

Rhododendron stikling og temperatur 5. Beskjæring av rododendron 31. Ta enten vedartede stiklinger sent om sommeren, eller avleggsplanter fra midt . Jeg trenger nemlig veldig mange rhododendron stiklinger til et woodland område i . Jeg har ingen erfaring med å formere rododendron. Stikling av rododendron innlegg 23.

Flere resultater fra forum. Den går i korthet ut på å stikke rhododendron utendørs i en rammekonstruksjon som gir lys fra . En stikling er en klon av en plante, eller vegetativ formering som det heter. Jeg aner ikke hvor lett det er å ta stiklinger av rhododendron , men . Mit spørgsmål går ud på, om man kan lave stiklinger af rododendron ? I denne artikkelen viser jeg deg enkelt og tydelig . Har den mest fantastiske rhododendron i hagen og kan tenke meg å ha en.


Klipp av friske skudd av planten til ca.

Du vil at stiklingen skal bruke energi på å sette røtter, ikke på å vokse. Hos min nabo står det en kjempe rhododendron ,som jeg kan få avleggere av. Det kræver dog, at planten. Rododendron kan formeres med stiklinger eller ved aflægning.


Slik får du mange nye planter av plantene dine! Hva er stiklinger og avleggere? Ang rhododendron bør du lese i denne tråden her:.


Du kan godt fremstille dine egne rhododendron ud fra stiklinger. Spørgsmål fra en læser: Kan man formere rhododendron ved at lægge en gren ned i jorden, dække den til med jord og vente tålmodigt? Efter et års tid er der dannet nye rødder, så den nye rhododendron er klar til at. Disse stiklinger blev sat for ca. You tube film om dyrkning af rhododendron mm.


Til stikling -formering er det frønnede træ også meget fint. En gammel japansk azalea med et bredt vekstsett og flotte rødrosa blomster. Relativt hardfør, ned til -C.


Jeg får ofte spørsmål om å ta stiklinger av potteplanter. Det spørsmålet kommer så ofte at jeg har lovet å skrive en egen artikkel om det, så her .

Jeg fant imidlertid i et blad også en artikkel om stiklinger av klematis . Man kan enten tage halvmodne stiklinger sidst på sommeren eller aflæggere midt på foråret eller sidst på sommeren, hvorved det tager op . Hvordan får jeg dem til at slå rødder? De står i et snapseglas med vand og der kommer .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg