tirsdag 31. mars 2015

Solsikke blomstring

Vi har hatt solsikke i flere år, og da har den blomstret tidligere. Men det sier vel litt om sommeren at den blomstrer først nå, sier morfar Raymond . Den vakre solsikken er en av våre sommerblomster som er enklest å kultivere. Til tross for dette er den lett å glemme bort blant alle andre fristelser og nyheter i . Vi gir deg tipsene på hvordan du kan . Stengelen er kraftig og ruhåret, og med en opprett vekst.


I mange hagebøker har jeg lest at solsikke er en blomst for nybegynnere. Jeg vil gjerne at solsikkene skal blomstre i september, og har . Kjempeforsinka solsikker 27. Tips til en nybegynner 16. Hvordan får jeg høye og vakre solsikker?


Når det gjelder solsikker er plantene såkalt dagnøytrale. Det vil si at de ikke trenger en bestemt daglengde for å blomstre og utvikle seg. Den høje, gule solsikke er indbegrebet af dansk sommer. Sådan bliver dine solsikker meter høje. God mandag - grått vær i dag.


På terrassen vår i fjerde etasje blomstrer solsikken. Er det noen som vet når jeg kan prikle solsikken ? Alt for tidlig å så solsikke. Solsikken til Emma K (7) stammer fra et frø . Den blomstrer gjerne uker senere men men ,og i fjor ble . Jeg sår solsikkene inne tidlig i mai, for å gi de en god start og få de tidligere i blomstring.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg