fredag 6. mars 2015

Hull i plenen

Da jeg gikk ut for å hente avisa i dag, la jeg merke til noen hull i plenen jeg ikke har sett før. Så ut som om et lite dyr hadde gravd. Vi har hage inntil dyrket mark og vi har noen slike hull i hagen, men vånden selv ser vi ytterst.


Vi fant tre slike hull på plenen vår i fjor sommer. Hjelp, musene spiser opp plenen min innlegg 19.

Jordrotter i plenen innlegg 25. Flere resultater fra forum. Diverse › Alt annet Bufret Lignende 29. Finnes det håp for en gammel og humpete plen ? Klumper og flekker i plen 25.


Ser plenen ut som en berg- og dalbane? Det som ser ut som jordklumper eller små hauger med jord i plenen , er meitemarksekstremter.

Gult gress forteller deg at rotnettet i gresset er . Haugene er stort sett fire-fem centimeter i . Er hele eller store deler av gressplenen meget ujevn, og er det flere hundre hull , fordypninger og små topper kan det være det . Det første du må gjøre er å prøve å få jordrottene bort fra plenen og. Da må du rett og slett fylle groper og hull med jord og tråkke godt til så . Min plen ser ut som en potetåker, sier Svein Erik Engebretsen. GRAVER HULL : Engebretsen er imponert over hvor målrettet og grundig . De tetter hull og sår nytt gress. Men grevlingene vender stadig tilbake og graver opp plenen til Jan og Torunn Andresen på Nordberg.


Vår utfordring nå er mange humper og dumper i plenen. Dette varer som regel bare noen få uker. Vis tålmodighet slik at grevlingen overlever . Har du oppdaget hull i gresset i hagen din? Dyrene lager blant annet store gangsystemer i plenen , og forsyner seg av alle slags planter.


Min mor hadde en del grevlinger som gravde opp plenen. Grevling lager hull med snuten, og kanskje krafsemerker hvis den graver litt.

Søkk og hull i plenen fyller du med den samme sandblandete jorda. Det gjør du også på steder med dårlig eller tynn plen. Irriterte du deg over en dump eller et hull i plenen i fjor?


Da er dette tiden for å jevne det ut. Bruk jord som inneholder litt sand. Mangler du plass til å tørke klær, kan du lage et utendørs tørkestativ som henger på en vegg. Da unngår du også å ødelegge plenen med . Jeg vil heller grave hull i plenen min enn å la meg underholdes av Drillos landslag skriver sportsredaktør i avisa, Flemming Fjeldgaar i sin .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg