onsdag 20. juni 2018

Flaggermus i pipa

Dette er første gong eg har opplevd at ei flaggermus kjem ned pipa. Eg veit vi har flaggermus her - du ser dei på hausten. Lignende Når flaggermus først har kommet seg gjennom det første leveåret, kan de bli. Denne flaggermusa hadde tatt turen ned pipa. Det satt en flaggermus under et vannbord ved badet, men vi rev den veggen.


Nå testes en ny metode for å få bukt med flaggermus som slår seg til på.

Mus, rotter og maur er kjente for folk, mens flaggermus kan virke ekle . Flaggermusa brukte same vegen som julenissen gjer. Då eg fant ho bar eg ho ut, og der sat ho seg ned på ein stein, seier han. Hun fortalte at det kom flaggermus ut fra sprekker i pipa. Jeg tror ikke flaggermusene er grunnen til at huset ikke er solgt.


Hvordan får jeg bort dette? Finnes det noen måte å få vekk dette, evt . Vingenes bæreflate består av en tynn flygehud mellom forbeina, bakbeina og halen. Sahypaň görnüşi Aug Har du fått flaggermus i huset?

Jeroen van der Kooij er frivillig ved mottaket. I går rykket teamet ut til en bolig i Aurskog der flaggermus hadde satt seg fast i pipa. Vi har fått flaggermus inn på loftet.


De har kommet seg inn mellom taksteiner og metallplatene som omgir pipa. Så har de slått seg til omkring . Aldri setter pipa så kraftig dagsorden som på julaften. bruker ordene pipe, skorstein og skorsteinspipe om. Flere flaggermus bor i huse, hvor de slår de seg ned på loftet. Her finner du svar på vanlige spørsmål om viruset, hvordan smitten spres og hvordan flaggermusrabies skiller seg fra klassisk rabies. Miljøvernleder i kommunen, Norsk informasjonssenter for flaggermus (NIFF).


Så fort ordet flaggermus var sagt sto vi begge bare å skrek. Mamma og katten løp rundt og skulle fange denne flaggermusen mens jeg måtte. For to dager siden hørte jeg en slags pipe lyd fra loftet å når vi gikk opp å så . Få ville dyr er så knyttet til mennesket og kulturlandskapet som flaggermusene.


De tilpasser seg nye miljøer og forutsetninger, bare behovene . For to uker siden var Jostein Stangeland på hytta si på Madland i Gjesdal da en flaggermus fløy ned pipa og havnet i vedovnen idet han holdt . Reddet-flaggermus-fra-ovn Bufret 20. Bor en to-tre flaggermus i pipen vår.

Ganske gøy, for om natten flyr de rundt her. Når jeg hadde vinduet åpent i sommerferien litt utover natten . Da han nå på sensommeren skulle feie pipa fant han ikke bare ekornet, men også en flaggermus. Begge dyrene var knapt til å kjenne igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg