mandag 25. juni 2018

Flåttbitt hund klump

Mange dyreeiere blir bekymret når de finner flått på hunden eller katten sin. Vi får ofte spørsmål om det er fare for at dyret kan være smittet av borreliose som . Det finnes også andre typer flått som fuglefjellflått (Ixodes uriae). Betyr rød hevelse etter flåttbitt at hunden har fått borreliose?


Fant en flått på halsen til Kiwi ikveld (første noensinne). Uten at jeg skal stresse deg, jeg aner ikke om det er sånn på hunder.

En flått som har sugd seg fast danner en liten ”mørk klump ”. Hver kveld bør du: Gå over pelsen hos hunden din. Også hunder som angripes av flått , kan bli syke. FLÅTT : Dette bør du huske.


Jo lenger flåtten får sitte . Min hund har også en slik klump. Vi har bare fjernet èn flått på han i år, og den satt omtrent der så jeg regner med det er fra den. Er veldig usikker på hvor lenge den kan ha sittet.


Bikkja mi har fått flått allerede.

Den fikk fjerna med hele hue, men det er en ganske stor kul der flåtten (eller skaubjønnen) satt. Den ene hunden min har blitt bitt av flått i sommer (på nakken). Vi fjernet flåtten med en gang, og det ser ikke ut til at det sitter rester av den i. En av mine hunder fikk en flått på hodet, og etter at jeg fjernet den ble. Det viste seg å være en flått.


Jeg har hund og tok opp problemet med flått da jeg likevel var hos veterinæren i slutten av uken som gikk. Vi bor på indre Østlandet og sjansen . Hunden din kan bli svært syk av flåttbitt. Unngå flåttbitt på hunden. Det holder å stryke nøye over pelsen og kjenne etter klumper.


Hun oppdaget en klump på hodet til hunden sin som hun først . Den viktigste sykdommen vi ser på hund etter flåttbitt er borreliose, dvs. Man kan se små røde klumper i huden og hunden kan klø seg. Noen symptomer ved flåttbårne sykdommer kan forveksles med andre sykdommer. Tor Olsen en merkelig liten sort prikk over øyet på hunden deres Jet.


Bitt, flått , varme biler og kuttsår er ting som kan gjøre sommeren mindre hyggelig for hunden. Her tipser vi om hvordan du kan unngå syv . Flått kan overføre farlige sykdommer til mennesker og dyr.

Lær om flåtten og få oversikt over symptomer, sykdomsforløp og hva du kan gjøre selv! Også katter og hunder kan bli syke av flåttbitt , og flåtten bør fjernes i løpet av et døgn for å unngå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg