mandag 29. september 2014

Dyrke vannmelon inne

Vi har aldri prøvd å dyrke vannmeloner i barnehagen før. I år dyrker jeg en rekke ulike sorter og nesten femti planter til sammen. Kassen bar jeg ut i drivhustunnelen på dagtid og inn på gulvvarmen igjen.


Mens vi er inne på temaet, skal alle melonblomster pollineres? Jeg har en kamerat som har dyrket litt vannmelon i sitt drivhus og jeg fikk en .

Starte med grønnsaker (ute og i drivhus) 30. Dyrke innendørs - Plantasjen. Krydder kan dyrkes både inne og ute. Men jeg er helt ny på å dyrke vannmelon , så håper at noen med erfaring kan. En annen ting som spiller inn er temperatur som er nevnt.


Send inn ditt spørsmål her. Det skal sies at melon er en meget varmekjær plante og det kan være vanskelig å få til noe . Jeg vet ikke med sikkerhet, men jeg antar at du bør ha et drivhus!

Og da med varme i om vinteren, om du da ikke tar planten med deg inn. Mange velger kanskje å kjøpe stenfri vannmelon eller spytter ut de små. Det kan nok hende at vi må kjøpe inn litt ekstra vannmelon men, sier hun og ler.


I Afrika, hvor vannmelonen opprinnelig kommer fra, vokser den fortsatt vilt. Mens mesteparten av det som fortæres i Norge er nå dyrket i . Sett fart på våren og start dyrking av dine egne favoritturter og grønnsaker i. Ta pollen fra hannblomsten med en liten pensel og pensle inne i hunnblomsten. Ellers blir fruktene små og dårlige. Familien Solvarms hjem er et tømmerhus bygget inne i et 3kvadratmeter stort drivhus. For Oddbjørn Skauge har dyrking blitt en nærmest altoppslukende hobby.


Jeg har tomatplanter, en hel del agurker, chili, vannmelon , salat og urter. Jeg bruker vekstlys på så lenge som mulig, både i drivhuset og inne. Firkantede vannmeloner blir pakket og sendt fra en fabrikk i Zentsuji,. Vannmeloner er ikke spesielt vanskelig å vokse, men de er likevel ganske. Vannmelon frø kan plantes rett inn i handlingen der du har tenkt å dyrke dem, men . Har sett vannmeloner bli modne ved dyrking i en godt skjermet solvegg.


Anbefalinger hvordan man kan dyrke vannmelon i en sommerbolig.

En uke etter transplantasjon av plantene inn i hagen, mates planten med nitrogenholdig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg