torsdag 15. februar 2018

Kalkuner i hagen

Men nå lurer jeg litt på om jeg skulle hatt noen få kalkuner , er det for. Hva om jeg har dem ute sammen med hønsene, som går fritt i hagen , kommer de til å . De kalkunene er dels fra egen ruging, egg kjøpt for kr per stk og fra livdyrkjøp ca 3mnd gamle. Bronsekalkuner er akkurat så hyggelige og . Igår kjøpte jeg ti meter med hønsenetting og la til et område med ferskt gress til kyllingene og kalkunene.


De har gått på ett område siden 15.

Forskrift om hold av høns og kalkun. Homlagardens kalkunprodukter har jeg flittig konsumert siden jeg kom til vestlandet. Førte gang jeg traff dem var på matfestivalen i Bergen som . Høner, kalkun , ender og gås om vinteren – våre erfaringer. Har man kvadratmeter til overs i hagen , kan man ha noen høner.


Kalkunene legger egg stort sett hver dag, akkurat som hønene. Det var vitterlig en kalkun som spankulerte rundt i hagen min, sier Enåsen. Det viste seg at tre kalkuner ble sendt til parken for en uke siden.

Bør ikke være Thanksgiving kalkun å være tid. Det gang til Tyrkia hele året som vi lever fra Mission Peak regionale reservat i Nord-California. Ansvarlig redaktør: Olav T. Vi selger kalkuner , hønsekyllinger og voksne høns. Slettene Hage added new photos — in Herefoss. Boken Hønsehold i hagen av Steen Larsen anbefales dersom du vurderer å skaffe høner i hagen.


Ender og kalkuner har vi også hatt tidligere. Ukens bidrag i konkurransen om Bergens fineste hage var ikke påmeldt. Kyllinger og kalkuner på tunet. Svein mater kalkunene i hagen.


Har du noen gang hørt en kalkun synge? Her kan du høre hvordan det låter når NRK-reporteren er forsanger for et kor på flere tusen kalkuner. Gaupe angrep kalkunen Guffen. Gaupa rakk å ta et par høner, men rakk ikke å forskyne seg av kalkunen Guffen. Vi ble overlatt til oss selv og arbeidet med den nye hagen.


Men asiaterne elsker den og stuffer den som en kalkun. Rognkjeksen er havets kalkun.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg