torsdag 15. februar 2018

Overvintring av pasjonsblomst

Nedenfor kan du lese hvordan jeg har overvintret mine pasjonsblomster de siste fire årene, så håper jeg dere som har andre erfaringer vil dele . Pelargonia, kjempeverbena, engletrompet, blodbeger, pasjonsblomst , calla, georginer mm er vakre sommerblomster som stort sett ikke tåler å . Hvordan overvintre pasjonsblomst : Jeg klipper den først ned. Her foretrekker jeg å være litt hardhendt, og klipper grenene ned til de er mellom . Hei, har ikke rare mulighetene for overvintring altså:i treappoppgangvinduer er pelargonier og der skal også oliventreet nytt iår stå.

Sturende pasjonsblomst innlegg 2. Pasjonsblomst innlegg 18. Flere resultater fra forum. Jeg har kjøpt min første pasjonsblomst (passiflora caerulea) og sist helg kom.


Har ønsket meg en etter at jeg hørte at den kunne overvintre i et . Bør tas inn i god tid før første høstfrost, men kan også overvintre med vinterdekke i mildt klima. Svært vakker klatreplante med spektakulære . Har noen hørt om en art av pasjonsblomst (Passiflora) som heter P.

Jeg har hatt pasjonsblomst et par år og overvintret den i vaskerommet i kjelleren. Jeg sådde for mange år siden frø av en rød pasjonsblomst. Caerulea (Blå pasjonsblomst ) Bladene er grønne og læraktige med tre fliker. Fortsatt står både georginer, pasjonsblomsten og blodbeger ute, men de må. Den er ikke tøff nok til å overvintre ute her i Oslo.


Noen arter er mindre kuldeømfintlige og kan overvintre i milde og frostfrie . Her overvintrer pasjonsblomster , agaver og flere, i mengder- en jungel som. Det rimer ikke med å overvintre noe som helst i en mørk kjeller. Planten hadde overvintret inne i hagestuen. Alpeklematis er også en flott og hardfør klatreplante som overvintrer.


La ham sitte i potten, siden anlegget har overvintrer innendørs i vinter. Her kommen bilder av min blå pasjonsblomst (Passiflora caerulea) som jeg sådde i fjor, så den har hatt en overvintring. Sto i kjelleren i vinter, . For et par uker siden fant jeg pasjonsblomsten min i kjelleren - veldig.


Den er superfin, prøvde å overvintre en ute i fjor, men det gikk ikke, . Jeg har nå overvintret en rosa pasjonsblomst i to vintrer, og nå er den full av blomsterknopper!

Oransjeri: Et oppvarmet drivhus som brukes til overvintring av trær og vekster som ikke. Passifloraen eller pasjonsblomst som den også kalles, får mange vakre . Dette er programmet for dem som ikke har hage, men gjerne har en vakker balkong. Hva er nytt og hva er trygt i blomsterkasser og potter?


Jeg overvintret kjempeverbena (Verbena bonariensis) for første gang i år, og de er nå i god vekst. Og den planten vil jeg gjerne ha flere av, .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg