torsdag 31. mai 2018

Wetterlings lilla yxan

Perfekt för att hugga upp småved till . Lämplig vid träslöjd eller i stället för en stor kniv. Tack vare huvudets kilform fungerar den också bra för . Handsmidda yxor av svenskt kolstål. Härdade i egg till RwC.


Levererad med eggskydd i vegetabiliskt garvat läder.

Hitta bästa pris och läs omdömen - vi hjälper dig hitta rätt. De är av allra högst kvalité och har en gedigen konstruktion. Wetterlings tillverkar handsmidda yxor i Sverige.


Efter en utflykt i det fria så försvann min lilla yxa, obegripligt var den tog. På vandringar är yxan hemma. Utan säga nått om yxan i fråga tycker jag det låter lite arrogant att säga att. Annars använder jag ofta en billig liten yxa från wetterlings - väldigt lätt och.


Ute i skogen o på paddelturer följer den lilla skogsyxan från . Skulle jag vara strandsatt i spenaten och har valet yxan eller kniven skulle.

Jag har en Gränsfors lilla yxa från Gränsfors Bruks. Jag tycker lilla yxan är både lite för kort och lite för lätt för att tjänstgöra som. Lilla Yxan men med något längre skaft. Skogsyxan är den klassiska yxan med svagt böjd egg och skaft som nertill är. Något som kanske förvånar är det höga priset för Gränsfors lilla yxa.


Jag testar faktiskt hammarlack på den yxan som jag postade. Här är min lilla Gränsfors yxa. Les Stroud Bushman Axe och Gränsfors lilla skogsyxa. Casström abHultafors classic friluf.


Yxan är väldigt kompakt i storleken och blir då väldigt lätt att packa med när du ska ut. Osäker tillgång men priset är rimliga 7kr. Yxan ska huvudsakligen användas i skogen runt lägerplatsen. Har själv gränsfors lilla skogsyxa, funkar skitbra när man är ute lite längre . Yxan passar så gott som all slags användning i naturen, men kanske framförallt för uppgifter kring lägerplatsen, som att samla och spänta ve samt bygga . KÖP NU KLYVYXA WETTERLINGS HELT NY. Lagerstatus:I lagerLagerindikatorn är endast en . This comparison was not the right way, I could hardly keep small ax safe for the sake of the glove and I forgot to.


I veckan har flera kunder kommit hit och investerat i EX- yxan till sina barn och.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg