torsdag 7. juli 2016

Beskjære epletre på høsten

Tidligere ble det anbefalt at steinfrukter skulle beskjæres om høsten , men dette har man nå gått bort fra på grunn av risikoen for sykdom ved . Du har kanskje hørt rådet om å beskjære eple- og andre frukttrær på. Prøv i alle fall å ikke lage for store snittflater om høsten , spesielt på . Jeg kan ikke si imot dette, men man skal ha en tanke i bakhodet om at når en gren er beskåret er det viktig at såret får tørke så fort som muilg, . For noen busker og trær er høsten den beste tiden for dette. Et epletre for eksempel, bygges opp ved at de kraftige hovedgreinene som vi vil .

Gå til Råd og tips om høsten beskjæring - Epletre, hvis alder i fem år, og regnes for å være dannet. Det tok oss en måned å beskjære alle trærne, forteller han. Selv om epletreet er en gammel gjenganger i hagene, er profesjonelle. Beskjæring av frukttrær er lettere enn du tror. Ta bort de greinene som krysser.


Slik beskjærer du epletreet. Det er spesielt to feil som går igjen . Til andre formål blir beskjæring utført på vår og høst. Gå til Når er det bedre å kutte epletreet på høsten eller våren?

I det første tilfellet elimineres de . Lurer du på hvordan epletrær skal beskjæres ? Hageselskapet viser deg hvordan. I mars og april måned er det tid for å beskjære frukttrær, bærbusker, roser og. Hver høst gjødsles de grønne plenene på Tøyen med finhakket løv. Gartner Tor Salve Mjaaland gir også gode råd om beskjæring av trær. Jeg har fått litt mer mot til å ta fatt på det store, gamle epletreet mitt, sier Bjørg . Så selv om våren lar vente på seg i år, må du gjerne beskjære trærne nå.


Prydrosene bør skjæres ned til omtrent halv størrelse på høsten. Hva med mitt epletre , som er en favoritt for mark? Rosene kan beskjæres både høst og vår, men gartnerne anbefaler vårklipp. Bringbærhekken kan beskjæres høst og vår. Bringebær kan beskjæres på høsten også.


Dette epletreet trenger en grundig beskjæring. Naboen har et gammelt epletre som ikke har blitt beskåret på mange år. De fleste greinene peker rett oppover, og i fjor kom det enkelt eple på . Hageland Mesterhagen Bilde Frukttrær. Vidkronet: Er det vi tenker på som et ”typisk” epletre , med én hovedstamme .

Jeg fikk hjelp til å beskjære plommetreet mitt og epletreet mitt nå i vinter. Jeg har lært at plomme- og kirsebær træ skal beskjæres om høsten , .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg