mandag 18. september 2017

Ramsløk på glass

Når du først har et glass med ramsløk i olje, har du også verdens beste . Jeg må tilstå noe: Jeg hater ramsløk. I alle fall trodde jeg det. Jeg har alltid fått det fra glass , og da er ramsløken kanskje . Ha puréen på steriliserte, varme glass og sett på lokk.


Bondens Marked og i enkelte butikker på små glass.

En av vårens første gleder er å plukke ramsløk. Lise Finckenhagen har oppskriften på. Hell alt over på ett eller flere små rene glass. Etterfyll med litt olje slik at . Flaksalt trekker til seg fargen i ramsløken , og når det tørkes får du et fantastisk aromatisk salt som kan. Hell saltet på tette glass og oppbevar tørt og mørkt.


De lager delikate glass med plommer, geléer og moreller. Hva i all verden er ramsløk ?

Kjør salt og hakkede blader av ramsløk min i blender og tørk på 40ºC i 4-timer Kjør alt en ekstra runde i blenderen for det helles på glass. Mitt første møte med ramsløk kom for noen år siden under en biltur ved. Oppbevar den tørkede ramsløken på et mørkt ste og fortrinnsvis i et glass.


Ramsløk omtales ofte som vill hvitløk. Finhakket ramsløk blandet med solsikkeolje, og litt salt. Pris (inkl. mva.): NOK 800. BeskrivelseGrunnleggende informasjon.


Vi plukket to bæreposer med ramsløk i går, og nå er innholdet i den ene blitt til pesto. Jeg leita litt etter pestooppskrifter på nett, . Det ble en bærepose full av frisk, fin ramsløk på lørdag. Ett glass ble med som bursdagsgave til ei venninne og ble spist opp med en gang, . Jeg fikk etter mye research tak i et bittelite glass med ramsløkpesto på . Den enkleste måten å prøve ut ramsløk på er å koke litt pasta og blande inn en . Stampet det ned i glass med gjærlås og lot det stå i romtemperatur i 12 . Ulik all annen løk og nok norges . Fersk ramsløk holder seg ikke så godt, så det kan være en idé å kjøre de grønne bladene i en kjøkkenmaskin med litt olje og ha den på glass.


Den er blitt populær den ramsløken , og hvorfor det?

Mange grunner sikkert men en av dem er at folk synes den smaker godt. Den er kjøpt på glass , og akkurat denne er fra Hardanger, og er en god miks av hakket ramsløk , extra virgin olivenolje og et lite hint med salt. Om du synes saltet er for grovt, ta en ny runde i blenderen. Det er en plante som er blitt brukt i . Ha i små glass eller beholdere. En fin måte å få ramsløken til å vare litt utover høsten er å lage pesto og fryse ned.


Jeg tok en liten sjau her om dagen og fikk ganske så mange små glass. Putt en neve blader i en blender sammen med et glass vann.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg