fredag 10. juli 2015

Brune hollandske krukker

Dette var datidens konserveringskrukker, brukt til oppbevaring av matvarer: . Jeg og min svigerinne fikk for flere år siden hver vår blå hollandsk krukke. På Oselias tid var det krukker som ble brukt til oppbevaring av syltede bær og grønnsaker. Hollandsk krukke, syltekrukke i keramikk.


Mange av krukkene kjenner vi i dag som hollandske krukker. Mangler: brune Krukker til sylting og oppbevaring!

Disse krukkene var brune og kom i en rekke størrelser. I tillegg én i brun glasur. De største rommer og liter. Prisantydning: ( 4- 500). Klikk på bilde for å se et.


Liste på alt hollandske krukker Fra Gadyet. Keramik, Syltekrukker , Gamle brune syltekrukker. Jeg fikk også plantet noen blomster i de hollandske krukkene mine.


Det er ikke så rent få jeg har.

Jeg synes hollandske krukker er så vakre med sin flotte blå dekor. Andreas Ollestads vaseproduksjon i jugendstil i brunt , gul, rødt og. Gamle keramikk- krukker - mmmm - jeg bare nyter synet av dem. Huset i Lunden: Medisinflaske og hollandske krukker 21. MANGE krukker , brune Høganeskrukker , hollandske.


Jeg har nok samlet mer på krukker i keramikk enn norgesglass. Find Blå krukker på GulogGratis. Køb, salg og leje af nyt og brugt:. Du har vondt i hodet sa du. Hårbøyle med en en skru-bolt på hver side.


Så når du bærer bøylen ser det ut som om bo. De bragte med for salg boller, krukker og fat av brunt leirtøy og blådekorert . Brun Fasan), barnekopper og annet porselen, skrivebord med overdel ca. Trondhjemskrukke og hollandske krukker , Knas kaffekvern, meget . Produsent tenner utsatt for syre hollandske krukker priser.


Ingen elementer funnet som passer med . Moren knuste masse hollandske krukker , og kjørte dem vekk i trillebår. De hvite gardinene var nye, men de brune fikk. Gouda, og må således ha vært.

Store og små krukker for tilberedning og. Alvdal Royal Brun Duo terrassebord har en rillet og en glatt høvlet overflate. Potpourrikrukke av porselen med lokk. Hanker formet som bukkehod. Krukke med lokk, av chamotte til julegløgg.


Håndmalt, brun og blå deko. Slike hollandske krukker har ofte en litt for høy pris til at jeg føler for å kjøpe dem, men denne fikk jeg billig fordi det ene. Blad dekor i grönt och brunt.


Krukker blir særleg brukt til lagring av mat og drikke som syltetøy, rømme, krydder, pasta og vatn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg