mandag 18. mai 2015

Hvordan plante mais

Så gjerne direkte på frilan men hvis man planter den ut, trengs det rikelig. Mais dyrkes på friland på et lunt og solrikt sted. Plantene kan bli et par meter høye.


Slik dyrker du dine egne maiskolber i hagen og lager ditt eget popcorn. Også er det bare å la plantene spire og gro og vente på at underet . Torgrim Daling, å høre hvordan dette gikk.

Prøvde meg på litt mais i grønsakshagen i fjor. Har noen ganske få maisplanter fordelt på to krukker. Har fått med meg at de skal stå nærme hverandre :D men er det tryggest å plante de på . Tagetes er en fin plante å ha i kjøkkenhagen da den bidrar til å holde insekt unna. Også kan en dyrke farget mais , det har jeg sans for.


Jeg sår min kål supertidlig i år for jeg skal teste ut hvordan den takler . Hvordan å plante mais hjemme. Planting mais kan være en svært gunstig aktivitet som det vil gi deg en mat rik på næringsstoffer.

Ved å dyrke din søt mais. Mais er en kryssbefrukter som i hovedsak blir pollinert av andre planter. Selvbefruktning blir unngått ved at hunblomsten (silking) som oftest kommer 3-dager . Det har vært spennende å følge med plantene våre utover høsten, og. Hva må til for at et maisfrø skal vokse høyest mulig?


Corn planting kan være en svært gunstig øvelse som det vil hjelpe deg å samle en mat rik på næringsstoffer. I stor skala, kan du se felt fylt med rader og rader med korn. Mais er den type mais som vanligvis vokst med hjem gartnere, og det . Det er veldig gøy å dele plantekunskap med andre, og for å gjøre det hele. Corn krever varmt vær og jord som er fruktbar, med en pH på til 6. Fuktighet retentive og godt drenert.


Mais er et suverent fôrmiddel, og et varmere klima og mer hardføre planter gjør at bønder flere steder i Norge bør prøve å dyrke mais. I den modne maiskolben sitter kornene i tette rekker, de er kantete, oftest gule. Er det noe spesielt ved mais jeg burde bemerke, som for eksempel.


En artig ting med mais er hvordan den sprer seg: Den må plantes av . Corn er en viktig stift avling , normalt vokst der sommeren er lang og solrik. Dette er en lang sesong grønnsak som trenger minst tre måneder å modne , sammen .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg