onsdag 17. august 2016

Brunsnegle melkekartong

Og den er nesten helt gratis å lage. Fellen krever bare tre ting: noen melkekartonger , gram spraymalt og tre. Les også: Slik bør du ABSOLUTT IKKE drepe brunsneglen.


Som pensjonert sivilagronom er det naturlig at Torstein Mo tilbringer mye tid ute i hagen. Det kan han gjøre helt uten å bekymre seg for .

Ta en melkekartong og skyll den ren. Tøm 1-dl mørkt øl, eller bland lunkent vann og maltekstakt (jeg brukte mørkt øl med alkohol), tøm 2-cl . Den mye omtalte brunsneglen er tema for diskusjon for de fleste hageeire. Så jeg kikket litt i bosspannet mitt og fikk øye på en tom melkekartong. Her er ekspertenes beste tips.


Vi har testet en ny type sneglefelle som trolig blir å få kjøpt i norske hagesentre neste år. Blandingen rekker til 4-feller.

Hell blandingen over i melkekartongene og legg . Skal du bli kvitt brunsnegler i hagen, er det viktig å starte kampen tidlig på. Putt dem i en tom melkekartong eller en grønn avfallspose og kast . En skål eller isboks med øl er en effektiv felle i kampen mot den forhatte brunsneglen , viser undersøkelser ledet av professor Christoffer . Nå klemmer de unge sneglene seg mistrøstig mot plasten under tuten. Ellingsen har også klippet og limt feller av melkekartonger med skrukork . Jeg er nok litt sprø, men er inderlig lei av å plukke brunsnegler. Brunsnegler henvises til nabo`n.


Nok til 4-melkekartonger. Hjelp å fjerne brunsneglen F. Jeg brukte sneglefelle med melkekartong og spraymalt, men det fungerte ikke. Jeg hadde oppe en lenke til en lokalavis med bilde og artikkel om dette i går, men nettleseren min krasjet . Sneglefelle av melkekartong.


Jeg så litt på søppelbøtta og så en tom melkekartong. En melkekartong med varmt vann og salt, sier Marie Louise Andresen,.

Mordersnegler, brunsnegler , iberiasnegler. Spiser de forgiftede brunsnegler , så dør også de. Noen melkekartonger , litt sprit (håper de tar til takke med skotsk whisky fra barskapet) . Jeg fyller 3-dl vann i en stor melkekartong med skrukork, og hiver oppi en stor. De dreper brunsneglene og spiser de, også har de visst et . Iberiaskogsnegl (Arion lusitanicus), eller brunsnegl som vi helst kaller den, har.


Legg sneglene i en melkekartong med litt krøllet avispapir så kommer de fram i . Jeg går rundt med en pølseklype og en melkekartong med salt i. Melkekartong med salt og banan i funker her! Plukke sneglen legge de i bøtte eller melkekartong. Se hagebloggerens oversikt over planter brunsneglene holder seg unna nederst i saken. Espen Skarphagen tar på seg hodelykt og . Hage › Plantevern Bufret 14.


Jeg pleier og plukke snegler i en isboks joghurtboks melkekartong som så kastes.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg