tirsdag 16. august 2016

Tragant i kransekake

Den inneholder til og med en hemmelig ingrediens: tragant. Kransekakestenger uten egg, melk og gluten. Julebaksten hører med til juleforberedelsene.


I førjulstiden kjevles og trilles det, det . Dessuten stekes kransekaken i ovenen, mens marsipan nytes rå.

Rett med eggehviter innlegg 30. Flere resultater fra forum. Tilsett melisen og traganten. Krydderet sveller i vann og brukes som klebningsmiddel.


Har du lyst til å prøve deg på en stor kransekake ? Har i litt tragant så det henger godt sammen. Tragant kan også brukes til marsipan, kransekake og . Hvor mye tragant vil du bruke i en kransekake ?

Populær som den er passer kransekake til 17. Bufret Lignende Kalles også sterkulagummi. Sveller kraftig i vann og brukes som klebnings- og fortykningsmiddel. Kan for eksempel brukes til marsipanen, kransekaken og . Hensikten med tragant er vel å lage den seigheten som kjennetegner marsipan.


Jeg leser at alle marsipanoppskriftene på nettet skal tilsettes indisk tragant. Til denne oppskriften trenger du: 5g Skoldede mandler som du kjører gjennom en mandelkvern. Mannen elsker kransekake , så disse er jeg nødt til å lage til jul. Kjøpte tragant på apoteket i dag, de bestilte for meg sist jeg var innom . Til kransekake maler jeg mandler på en go gammeldags mandelkvern,.


Takk for tipset om tragant , har aldri tenkt på å bruke det i marsipan. Gleder meg til den tradisjonsrike kransekake bakingen med Anne Mette i. Bland inn tragant og elt inn eggehvite og litt vin eller likør til en . Kokkosmakroner, to typer kransekake , marsipan og nøttekyss. Brukes til blant annet marsipan, kransekake og. Oppskrifta er lånt fra Klikk.


Indisk tragant kalles også sterkulagummi.

På myTaste vil du finne oppskrifter for tragant samt tusenvis av lignende oppskrifter. Nå er oppskriften faktisk ENDA bedre .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg