tirsdag 21. april 2015

Avlegger bambus

En annen metode er å kjøpe en bambus , la den utvikle seg over et år og dele den. Besøk min blogg: bambus 8. Tror ikke den kan stikkes. Jeg fikk en avlegger i fjor sommer, men fikk ikke tid til å plante den ute.


Jeg mener å huske at planten min heter gul bambus. Hvor skal man kutte hvis man vil ha avlegger av bambus ?

Hagen i Sandefjord skjuler en spennende historie med røtter helt til Kina. Grønn glede har drevet med utgravninger. Del heldig bambus planter i slutten av våren som de kommer inn sitt aktive. Se etter en avlegger med en masse av røtter som strekker seg fra bunnen av . Jeg har bestandig ønsket meg en bambus i hagen, iår er den på plass.


Men jeg aner lite om stell av den. Borde den bindes opp i løpet av . Så nå har jeg en bambus -baby uten stamme. Så du har egentlig en yuccapalme- avlegger uten stamme, en yuccatopp :).

Latinsk navn, Phyllostachys spp. Pseudosasa japonica, Semiarundinaria spp. Bambusens eviggrønne blader rasler fantastisk i vinden, den gir en eksotisk følelse, er lett å få til og den passer både på balkongen, . Er det noen som vet om det er mulig å ta avlegger av en lykkebambus? Jeg har en lykkebambus som står i vann og den har masse røtter, er det . Jeg syns pilen er veldig flott, de med lange blader minner meg om bambus , og gir hagen min et orientalsk preg, noe mer eksotisk enn pil ville . De aller fleste dizi er av bambus og utenfor Kina er instrumentet også kjent som kinesisk bambusfløyte, selv om det også finnes flere andre slags kinesiske . Gigantiske bambus , eller Bambusa oldhamii, naturlig øynasjonen. Dig mellom bunnen av avlegger og overordnede bambus anlegget bruker . Ja, jeg har grodd den selv fra en avlegger med bare ett eneste blad!


Avlegger duftpelargonia og elefantøre(pilea). Bambus går sikkert bra også om potta er dyp. Vintage sofabord i bambus. Rotstokker gi en pålitelig og effektiv måte å spre nye bambus planter og før lang.


Grav en halvsirkelformet grøft ca inches fra bunnen av bambus avlegger. Amerikakornell, amerikahagtorn, syrinhortensia, bambus , hvitrogn. Sommerfuglbusk, vingebeinve vierhortensia, eldtorn .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg