torsdag 9. april 2015

Så pyntekorg

En vakker og lettdyrket sommerblomst i hvitt, lyst rosa og mørkt rosa. Forkultivering: Så tynt i fuktet såjord. Jeg gir deg noen tips om hvordan du kan lykkes med pyntekorg i. En lettstelt plante som ikke trenger så mye omsorg etter at den er plantet.


Som Solfrid sier - vent til mars.

Når de først spirer, så kommer de kjapt. Jeg spirer mine mørkt og med temp rundt grader. Såing av Cosmos innlegg 4. Pyntekorg spirer innlegg 29. Flere resultater fra forum. I vår kjøpte jeg en frøpose av pyntekorg , hadde aldri sett den før og fikk lyst til å prøve.


Og så blomstrer den til frosten kommer!

Fra Sarah Raven frøserie for dyrking av snittblomster. Så frøene i såjor dekk lett med vermiculite. Gammel bondehageplante og populær snittblomst.


Jeg fikk til slutt bare sådd prydtobakk, småkrage og pyntekorg (kosmos). Så her er en liten honnør til pyntekorg som jeg for første gang har i . Har du erfaring med noen av plantene så er det finfint om du vil dele den. I løpet av noen sommeruker vokser den seg . Så frø av julerose og få mange småplanter. Sommerblomster som ringblomster , pyntekorg (Cosmos), blomkarse, verbena og mange andre . Så langt har jeg sådd pyntekorg , solhatt, chilli, valmuer og solsikker.


Jeg er litt tidlig ute med valmuer og solsikker, men så har jeg aldri vært spesielt tålmodig om . Det er så takknemlig med pyntekorg. Vær oppmerksom på at sortimentet kan variere fra sesong til sesong, . Da er det nemlig tid for å høste, så du har frø til neste år. Her er det frøene fra pyntekorg (Cosmos) som Jane sorterer.

Ingen grunn til å vente lenger: Nå er tiden kommet for å så i krukker og. Skriv så dato og hvilken kultur du sår på merkepinnene. Blomstererter bestøver seg selv så høster du frø av hvite . Hold fuktig, dekk med plast. De er dessuten lette å få til fra . Etter oppkomst lyst og svalere.


Bruk ekstrabelysning ved tidlig såing.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg