onsdag 29. april 2015

Odla mangokärna

Med denna artikel vill vi förklara hur du kan plantera dina mangokärnor för att få en fin krukväxt. Mango är en frukt som växer på träd. Såhär ser den då ut, mangokärnan.


Märklig lite sak eller hur? Nu till den roliga biten, plantering. Fyll upp en ganska stor kruka med jor tryck .

Här kan du läsa om att plantera en mangokärna , göra en kruka av en toarulle,. Jag har satt som mål att odla sorters ätbara växter i år. Jag har läst och sökt tips på hur man ska plantera en mangokärna och har hittat bl a att man ska låta den ligga i vatten ca en vecka. Min kärna kommer från en . Jag tänkte plantera en kärna från pakistansk mango (väldigt go bör smakas om ni inte ätit innan), men är lite osäker på vilken sida som ska . Planterade precis en mangokärna ! Flere resultater fra forum. Bufret Oversett denne siden 26.


Blev sugen på att stoppea ner min mangokärna som jag sparat.

Jag tänkte att jag skulle prova, men dom är ju så svåra att få till att släppa från fruktköttet så jag tänkte att man gör väl som man gör med tomater . Nu tror jag väl inte att det någonsin skulle bli ett problem om man fick en mangokärna att gro. Om den blir en fin liten inomhusbuske skulle det . Odla mango från en mangokärna Så här gör du för att odla den inomhus. Om man sätter mangokärnan från en köpefrukt i glas som t. Om de spricker upp och blir en grodd då? Hur ser växten ut, som frukten kommer ifrån?


Så en kärna och få reda på det. Det är mangokärnor du ser på bilden. Trädgårdsjournalisten Eva Rönnblom visar hur du kan odla växter av de frön du har hemma utan att tänka på det. Haha asså hoppade till när jag.


Want to grow an Indoor Herb Garden ? Ett pågående projekt med en Mangokärna. Att odla exotiska växter är lättare än man kan tro. Då vill jag också odla något som en hyllning till henne och såg att jag. Vad är upp och vad är ned? I den här videon ser du hur en oansenlig mangokärna kan bli en exotisk krukväxt.


Så spara kärnan nästa gång du äter mango – att plantera den och få den att . Odling : Förökas med den lilla bladrosett som finns ovanpå frukten.

Skär ett diagonalt snitt precis vid basen ner ca cm. Gör ytterligare ett snitt från andra sidan . Sedan kan du odla egna presenter till världsomseglare och andra. Eva har lyckats odla det mesta. Kan man få en mangokärna att gro?


För att odla tomater behöver du någon typ av tomatfröer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg