mandag 20. april 2015

Katt spiser mus med musegift

At katter forsyner seg kraftig av mus , er en kjent sak. Etter at musa eller rotta har spist giften, dør den av indre blødninger. Vi bruker samme type musegift som ts beskriver, og har aldri sett noe. Katter og musegift - Kjæledyr 25.


Musegift og katt - Kjæledyr 18. Mus i veggene og etasjeskillene - Hus og hage 5.

Flere resultater fra forum. Ekspertene er uenige i hvorvidt katter i praksis blir alvorlig syke av å spise mus som har spist rottegift. Foto: Foto Jon-Ivar Fjeld.


Hvis mus har spist musegift og katten spiser noe av musa, vil den dø av forgiftning da? Jeg har noen katter som er kjempegode jegere. Jeg kom til å tenke på det samtidig med at jeg nettopp hadde lagt ut ett innlegg om mus som spiser pærer. Har ikke tenkt å ødelegge hele . Gå til Rotte- og musegift - Det er uvanlig at katter blir forgiftet med rotte- eller musegift ,. En primær (direkte) forgiftning vil som .

For en stund siden mistet jeg min kjære katt. Han lå som han hvilte, med lukkede øyne og sammenbitte tenner. Han var ute om natten og ble kalt inn ca.


Hvis jeg setter ut musegift og musen spiser det, og videre at katten spiser denne. Hunden min spiste en død mus , kan den ha fått i seg gift? Hunder og katter (og ville dyr) kan dø av å spise rotter som har fått i seg rottegift.


Det skjer innimellom at hunder spiser rottegift og blir syke, eller til og med dør. Rottegift inneholder ofte ett stoff som heter warfarin som er et syntetisk derivat av. Syns katten drikker litt lite - hva er normalt? Takker på forhånd for svar! Slik at jeg kan sove godt i natt!


På Skadedyrforum står det Fra musa spiser giften, og til de dør kan. Kulda får mus og rotter til å trekke inn i husene. Der lever musa fint, og spiser bær og andre ting den finner der nede. Katt og ilder er suverene musefangere, mener zoologen. Men det er ikke alle rotter og mus som vil spise giften.


Noen gnagere er det vi kaller. Ettersom de spiser på sekker og går inn i bilene så er det meget. Han råder hytteeiere til å ta en tur ned på hytta for å få lagt ut feller og musegift.

Men bare fordi hun ikke spiser giften i seg selv betyr ikke at hun er trygg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg