fredag 16. desember 2016

Epletre aroma

Er hovedsort i økologisk dyrkling. Kraftig aromatisk smak, faste og sprø. Husk bare på at epletrær trenger en annen sort epletre for bestøving. Hvilket epletre du velger er en avgjørelse som vil kunne følge deg resten. Epler fra hagen er en velsignelse, så lenge epletreet er sunne og friske.


Når du skal velge epletre har du mange muligheter både når det gjeler tidspunkt for.

Aroma , Discovery og Katja. Plasseringen av epletreet bør ikke overlates til tilfeldighetene. Jeg fikk et epletre til bursdagen min - aroma epler Endelig skal jeg få spislige epler på torpet.


Dette treet hadde fem epler allerede men de datt . Fagartikler › Kva er eit epletre. Vekst og utvikling, bygning og bæring. Jeg trenger hjelp til å velge epletre.


Både discovery og aroma er har gode epler og passer sammen.

Selv om epletreet er en gammel gjenganger i hagene, er profesjonelle epledyrkere en. Det var faktisk en del epler på det i fjor. Ellers bør man tenke på om epletreet er utsatt for soppangrep, såkalt. Ok, typisk, det har de ikke på gartneriet her. Mulig det er fordi vi er litt i grenseland mellom Hog H6.


Ser det liker seg best i maks H5. Jeg lurer på hvorfor mitt ingrid marie epletre mister frukten nå? Jeg har hatt eple tre type aroma tidligere uten dette problemet. Vi er så heldige å ha et epletre i haven.


Middels stort epletre med store epler som er gul med rødt på solsiden. Jeg vet det, fordi det var jeg som skapte treet. Med litt hjelp ble det podet denne dagen. Epletreet er dessuten et vakkert. Beskjæring av epletreet slik at det får en luftig krone er fordelaktig.


Modner i første halvdel av oktober, store epler . Gul Gravenstein - det største epletreet på Nes! Når vi først skulle ha epletre , var det for å prøve å skape næring av det.

I Norge dyrkes mange eplesorter. H3-Gravenstein kan ikke pollinere andre epletre. Tiligere en viktig sort i Norge. Rød dekkfarge, et godt eple, litt mild smak og god aroma. Det er fremdeles en stund til blomstring så.


Et moderne epletre kan bære opp til 1epler hvert år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg