onsdag 14. desember 2016

Gjødsling av liljer

Bland gjerne litt kompost eller gjødsel i jorda. Eg har mykje liljer i hagen, og mange av dei står i blomst no. Når og kor mykje skal desse gjødslast, og kva gjødslar eg med?


Gjødsling av løkblomster om våren 4. Hvis du skal nyplante liljer i hagen, så har du er interessant prosjekt å se fram til.

Lilje – planteguide - Plantasjen. Senere på sommeren kan du med fordel gjødsle liljene med . Avhengig av sort, får de . Asiatiske liljer innlegg 7. Flere resultater fra forum. Bufret I begynnelsen av min dyrkingskarriere hadde jeg litt vanskelig for å forstå viktigheten av å gjødsle. Jeg grunngjødslet jorden om våren og tenkte at det burde . Kjøper du liljer i potte, vanner og gjødsler du planten som en vanlig .

De liker seg ikke rett ved panelovner, det blir for varmt for dem. De siste årene har jeg også begynt å gjødsle disse mer systematisk. Husk å vanne og gjødsle plantene gjennom sommeren. Tar du i for mye gjødsel kan røttene brenne fordi det blir for sterkt for. DAGLILJE: Som navnet sier ligner blomstene grasiøse liljer og denne . Daglig vanning og ukentlig gjødsling av sommerblomster i potter, bed og.


Den trenger ikke gjødsel mens den blomstrer, men om du vil ta vare på. Avfallsstoffer fra landbasert fiskeoppdrett kan brukes som gjødsel eller til biogass. Disse hvite og rosa asiatiske liljene har jeg hatt i år og de blir bare flere og flere.


Les mer om planting og gjødsling av liljer her. Slutt å gjødsle mot slutten av august. Etter blomstring kan man klippe bort blomsterstenglene (men husk å ta frø). Høst: Reduser vanning og gjødsling. Selvsagt var det umulig å få tak i andre rene botaniske liljer enn regale.


Anbefalinger for valg pærer til å plante liljer. Store grupper og populære varianter av liljer. Den beste gjødsel for liljer vurderes humus.

Oldemors pion og sånne gule liljer. Ved hjelp av gjødsling og kultivering produserte de stadig vakrere og større blomster, og på . Men selv en lilje i full blomst, midt på sommeren, kan graves opp og befris for noen skjell, uten. Har forstått det sånn at man i allefall skal gjødsle tidlig på våren.


Dvs roser, liljer , bunndekkere osv osv. Jeg har hatt denne afrikas blå lilje i krukker i noen år, delt og fått flere. Har også hørt at den må ha gjødsel etter blomstring for å blomstre til .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg