søndag 19. februar 2017

Physalis dyrking

Hvordan: I potter eller brett dekket av et tynt lag med jord. Trykk jorden lett til og . Det finnes en rekke ulike varianter av physalis , og noen av disse er egnet for dyrking i Norge. Om du har en varm krok så kan den faktisk dyrkes.


Er det noen som har prøvd å så physalis frø? Jeg dyrker mine i snorfasong opp til drivhustaket og deretter lar jeg dem .

Vinterforvilla physalis innlegg 12. Jeg hopper i det - physalis ? Såing av physalis innlegg 24. Flere resultater fra forum. Physalis dyrkes i veksthus. Bør har minst grader for å spire, deretter noe kjøligere.


Bærene høstes etter hvert som de . Forkultiveres inne fra begynnelsen av mars. Plantes i drivhus i mai på 75×cm.

Trenger mye varme og lang vekstsesong. En velsmakende nyhet for dyrking i hobbydrivhus eller solfylte, beskyttede kroker. Fruktene modnes ofte i september. Når høsten kommer, kan man ta plantene fra hagen og plante i krukker for dyrking innendørs og ytterligere . En guloransje grøt tyter ut idet han åpner en physalis med hendene.


Dessuten er det skikkelig nam nam! Men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram. Skal du bruke physalis til pynt, kan du beholde bladene på, men brett dem ut slik at bæret synes. Også praktisk i drivhus eller under dyrking.


Det er det enkleste frøet jeg har dyrket noen gang og gikk fra en supertynn. Spanske sjøfarere tok den med seg videre, og den dyrkes i dag over store deler av verden. I dag dyrkes physalis over . Her får du se hvordan du dyrker avokado, kiwi og pasjonsfrukt. Både i størrelse og form, og litt i smak, likner physalis på et stikkelsbær. Norges ledende leverandør av økologiske produkter.


Våre dyktige medarbeidere har bred fagkunnskap, og i. Arten ble domestisert og dyrket under inkariket. Også physalis og squash er greie å få til.

Og jeg har en drueplante som har klart seg fint i mange år, nå. Jeg prioriterer å dyrke noe vi kan bruke .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg