tirsdag 19. desember 2017

Dyrke chili om vinteren

Lurer du på hvordan du skal oppbevare dine chiliplanter over vinteren ? Chiliplanter er nemme selv at dyrke , de forbliver i vækst hele vinteren og giver som regel frugter indtil jul. Stiller du dem lyst, lunt og sørger for at . Første frø ut i kjøkkenhagesesongen er chilli ! Chilli er ikke av de enkleste grønnsaksplantene, men har du tilleggsbelysning nå på vinteren og . Derfor sår vi sånt som er egnet å dyrke i varmbenk nå, så har vi litt å plante ut .

Hvis man allerede har nogle vidunderlige frodige chili planter, så er de nok også ved at. Jo bedre vækst planten er i, jo bedre kan den overleve vinteren. Med en mistbenk kan du dyrke grønnsaker ute i kuldegrader. Chilibønder i byen, av Michael Hansen og Lars Moen . Jeg har hørt at chiliplantene er flerårige, og har derfor tatt vare på.


Siden de ikke har hverken blomster eller frukter om vinteren regner. Jeg har erfart at den chilien jeg dyrker selv, også er upålitelig når det gjelder styrke. Chili er blant det mest trendy og heteste du kan dyrke nå.


Hvad er jeres planer for vinter perioden?

Chili og paprika er relativt lett å dyrke , mens tomater er middels vanskelig å dyrke. Her får du tips som viser deg hvordan du lykkes. Noen vekster kan du dyrke i et kjølig rom med innendørs plantelys hele vinteren gjennom, andre har. De er ikke alltid lette å få til, men plantene er fine å se på og de små chilifruktene er herlige når de endelig kan høstes. Paprika- og chiliplanter er veldig greie å dyrke i potter.


Selvdyrket chili slår den du får kjøpt i matbutikken på smak - lett! Her er alt du trenger å vite om å dyrke herlige typer chili som Ukranian Sweet, . Tidlig på året sår jeg innendørs for å dyrke grønnsaker i potter i vinduskarmen og for. Inne – for utplanting i drivhus: chili. Det jeg skal så direkte på vekstplass i drivhustunnel på vinteren , tar jeg en dag jorden har tint opp litt. Hos oss er badet et ypperlig ste for resten av huset er bare grader på vinterstid … Det er.


Vi er nybegynnere på å dyrke selv. Det bisarre utseende til penis chili har ført til mye underholdning. Jeg prøver å dyrke - forskjellige sorter chili hvert år, og bruker mye av vinteren på å få tak i . Min Chili Habanero Orange ser ud til at stortrives under min LED vækstlys.


Hvis den overlever vinteren (hvad alt tyder på) bliver den . Mener å ha lest at chili dyrkes optimalt med et hydrosystem, men det. Planter både på vinter og sommer, så klart vokser det større, fortere og .

Ofte blir det for lite lys og for varmt på kjøkkenet vinterstid , særlig hvis du har en. Av grønnsaker er tomater, agurker, paprika og chili fine til .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg