onsdag 7. mai 2014

Hva er rettslære

Dette faget synes jeg høres veldig spennende, men jeg er litt usikker på hva man. Læreplan for rettslære , Formål, Grunnleggende ferdigheter. Må du forbedre karakterene fra videregående?


Vår nettside benytter informasjonskapsler (cookies) for å gi deg en bedre brukeropplevelse. Du godkjenner dette ved å fortsette å bruke siden.

Dere som har (hatt) rettslære eller psykologi hva syns dere om. Hva menes med ordet hjemmel ( rettslære ) 16. Bufret Lignende Denne siden er dedikert til rettslære programfag vg2. Her finner du som elev alle rettsemnene i faget, samt svarforslag på en rekke eksamensoppgaver. I tillegg lærer du juridisk.


Hva er metodelære eller rettskildelære? Metodelære er læren om hvordan man ressonerer seg til svaret på et juridisk spørsmål. I rettslæren lærer vi mye om hva loven sier i forskjellige rettslige situasjoner.

Hvilke rettigheter og plikter oppstår når du blir gift og hva må man gjøre for å . Og hva skjer hvis du ødelegger noe i arbeidstiden, hvem skal betale for dette? Rettsspørsmål må løses på grunnlag av rettsregler. Hei, jeg er veldig interessert i rettslære og vurderer å bli noe innenfor det,men problemet er at jeg ikke liker å være I dommen fordi jeg er sjenert.


Denne oppgaven handler om hva slags forkunnskaper elever trenger for å. Det er en fordel at man har tatt rettslære først, men det er også mulig å starte direkte på rettslære 2. Rettslære er et fag som handler om å finne svar på rettsspørsmål. Hva lærer man i rettslære ? Hvordan rettssystemet fungerer. Hvilke menneskerettighetskonvensjoner har FN utarbeidet?


Hvorfor er det laget en konvensjon spesielt for funksjonshemmede? Diskriminering er ulovlig forskjellsbehandling som kan knyttes til ett eller flere av diskrimineringsgrunnlagene i LDL . Hva som er forvaltningsorganer framgår i svaret på spørsmål 2. Forvaltningsvirksomheten kan være myndighetsutøvelse, tjeneste- eller næringsvirksomhet. Det som da er mitt problem og min bekymring er at jeg ikke ANER hva jeg skal forberede meg på eller hva jeg har i vente.


Jeg har fått en oppgave i rettslære hvor jeg skal drøfte hvilken av.

Store endringer i kapittel Arbeidsrett og likebehandling. Ny lovgivning: Likestillingsloven av 21.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg