fredag 16. mai 2014

Kryptimian mellom heller

Vårfloks har jeg aldri hørt om eller tenkt kunne brukes mellom heller. Barkduk under gangsti i skifer? Hjelp med idéer om utforming av byhage 9. Mellom hver helle er det smale fuger, og der kunne jeg tenkt meg et.


Jeg har da faktisk kryptimian med lilla blomster et annet ste og de er . Lave fugeplanter innlegg 13.

Bunndekkeplanter for roser innlegg 6. Flere resultater fra forum. KRYPTIMIAN (Thymus serpyllum) OG KRYPTORSKEMUNN. Velg heller Clematis alpina med blå, rosa eller hvite klokker, den. Hardføre stauder som kryptimian , lavendel, peppermynte (sprer seg kraftig!), . Det finnes flere forskjellige planter som passer mellom steinene i terrassen som for eksempel sylsmåarve, skogstjerneblom og kryptimian. Dyrk dem gjerne i kar og krukker, de vil helst tørke ut mellom vanningen.


Timian skal heller ikke ha mye vann. Velg kryptimian , sitrontimian eller en og annen vanlig timian - så har du til maten også.

Og jeg har fått de nydeligste overganger mellom heller og trappetrinn, og så kan du trå på denne stauden. Jeg har plantet kryptimian mellom brostein, og den trives fantastisk godt og sprer seg selv. Er vel ikke så aggresiv mot husveggen heller. Plen kan erstattes med stein, grus, trebor heller - eller annen vegetasjon som. Ugress kommer det også mellom dem, men var flittig luket bort for noen dager.


De har kryptimian i en trapp i den botaniske hagen her i Tromsø. Urter som kryper utover og tåler tråkk kan plantes på kanten av en mur eller mellom heller i en hellegang eller på en sitteplass. Eller det som skulle være heller til å gå på.


Vi la noen heller i hagen i et område som vi går mye, det resulterte i et. Kryptimian - bunndekker til pryd på utsiden av agnbøkshekken. Heller med kryptimian gir et fritt inntrykk . Noen favorittform vil jeg ikke velge, heller ikke favorittfarge. Da står valget egentlig mellom mye av litt, eller litt av mye. Berget har plass til flere krypende planter, jeg tenker gjerne kinasøte og kryptimian kan bli fint.


Disse ble plantet for et par år siden og begynner nå å fylle fugene. Det som tar tid med å få et godt resultat er å luke . Tett og lavt teppedannede staude. Outdoor Ideas PlantersHerb.


Utmerket til planting mellom.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg