onsdag 28. mai 2014

Hvor dyrkes vannmelon

Vannmelonen er en frukt som opprinnelig kommer fra Afrika. Den har som oftest rød fruktmasse og svarte frø, men det finnes også typer med gul fruktmasse og . I Afrika, hvor vannmelonen opprinnelig kommer fra, vokser den fortsatt vilt. Mens mesteparten av det som fortæres i Norge er nå dyrket i . Stablebrød: Lær teknikken på.

Hage › Blomster og planter › Slik dyrker du vannmelon hjemme Bufret Lignende 15. Lyst til å kose deg med vannmelon i sommer? Vi viser deg hvordan du dyrken den enten i hagen eller på balkongen. Men hvordan og hvor vokser vannmeloner ? Må de ha det varmt eller kaldt?


Vokser de i trær eller busker? I vannmelon sitter kjernene i fruktkjøttet hvis den ikke er stenfri. Den dyrkes i dag i flere av .

De fleste av oss forbinder vannmelon med sol og varme, og frukten brukes derfor ofte i typiske sommerretter. Eldgammel kulturplante fra India, som i Norge bare kan dyrkes i veksthus. Cantalupo i Ancona, hvor de første ble dyrket. Hei et sikkert teit spørsmål, men det var en i barnehagen som spurte meg om hvordan vokser vannmelon , så det må jeg prøve å få et svar. Firkantede vannmeloner blir pakket og sendt fra en fabrikk i Zentsuji,.


Japan, hvor mange har dem framme som dekor i hjemmet. Dyrker vannmelon i barnehagen. OBOS-sjef dyrker birøkthobby.


I år dyrker jeg en rekke ulike sorter og nesten femti planter til sammen. Slik ser det lille agurkhuset mitt ut: en plastkasse hvor jeg har boret hull i. Jeg lurer på hvor stor potte jeg trenger på dem, eller bør jeg plante dem. Har sett dem i Tyrkia og der dyrkes de rett på bakken uten noen form . Jeg husker ikke hvor mange jeg hadde, men jeg tror jeg hadde tre . Del din erfaring med å dyrke.


Tenkt å forsøke meg på vannmelon i år. Ma Thi Loan er år gammel og har vært MOM-kunde i flere år.

Hun holder nå på med sitt femte lån, og pengene bruker hun til dyrking av vannmeloner. Alle varianter av vannmeloner tilhørende russiske varianter dyrkes nesten i alle. For å gjøre dette, omtrent i oktober, merk hullene hvor du vil plante plantene . Ellers dyrkes den mest rundt Middelhavet på sommeren og i Sør- og.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg