torsdag 8. mai 2014

Hvorfor trene pilates

Hovedmålet er å få en funksjonell kropp – en kropp i balanse! Du blir sterk og myk i hele kroppen uten å få . Pilates oppleves som relativt ny for . Noen klarer å trene seg fri for skader, noen . Dette gjenspeiles i lutende .

Hvis du vil ned i vekt, er det ikke nok å trene pilates én gang i uken. Hvorfor heter det pilates ? Ved å trene pilates lærer du å stabilisere og styrke overkroppen. Du får en sterk, smidig og balansert kropp. En kropp som fungerer bedre i hverdagen.


Det er bra å holde på med begge deler. Hvilke muskler trener man?

Får man bedre kondisjon av å trene pilates ? Trener du pilates et par timer i uken, er det ikke nødvendig å drive annen styrketrening ved siden av. Jeg var en stor motstander av pilates i et helt år. Faktisk, så frarådet jeg Consuela å trene pilates fordi det så for lett ut.


Sterk mage, sterk rygg og god holdning kjennetegner dem som trener mye . Men hvorfor starte med nettopp dette? Med core- trening holder jeg ryggen frisk. Det ser behagelig og avslappende ut.


Vi fokuserer på styrke, fleksibilitet, koordinasjon og pusten. Av: Vibeke Vesterhagen, pilates -instruktør hos OTBS Dans er et fantastisk kunstuttrykk, og en utfordrende treningsform, så noen ganger kan det . Da må det ofte spesifikk trening til for å vekke den opp igjen, sier Odland. Hun mener pilates passer for alle. Det gir kontroll, smidighet og . Jeg er sikker på at du vil gjenkjenne noen av dem fra reformer pilates : Stå med en fot.


Jeg stiller meg disse tre spørsmålene når jeg lurer på hvorfor jeg trener.

Reduser sykefraværet, øk motivasjonen, styrk samholdet. Personlig trener og kickboksing. Tid for egentrening, selvinnsikt og instruktør rollen. Studietur til Bali med trening ,. Finn relaterte øvelser og . Les mer om hvordan du kan styrke kjernemuskulaturen med pilates på Maximsport.


HVORFOR : Du trener kjernemuskulaturen. Fordi det er bygget på en solid fysiologisk metode. Både effektivt og skånsomt.


Jeg har prøvd pilates for første gang, og fikk et innblikk i hvorfor så mange prioriterer. Da kan man gå videre til viderekomne kurs og trene på mer utfordrende .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg