torsdag 22. mai 2014

Pling i bollen dikt

De fineste gjør en varm om hjertet og fuktig i øyekroken, . På BøkerBørst leste hun diktet Brennende kjærlighet - og jeg falt. Diktene er blitt hyllet som rim for en ny generasjon av flere av anmelderne. Undertittelen er fine og ufine barnerim, og det passer særdeles godt.


Fikk denne boka i dag,og har så vidt nådd å bla meg gjennom den til den skal publiseres i . Pling i bollen er en flott, liten samling dikt for barn.

Rishøi , Author: Cappelen Damm AS, . De morsomme rimene og reglene fra Pling i Bollen blir lest av forfatteren selv. Noen av dem er med musikk og sang. Liker du å lese MORSOMME dikt , med fine illustrasjoner? Og Pling sa det også da Nesla og Maneten forelsket seg,det var. I løpet av veka skal eg ta det i augesyn.


Pling Mitt namn er Pling Eg sym omkring i det du kaller knollen. IHR: Jeg skreiv diktene først, og så skreiv musikere melodiene.

Med dikt og rim som ”Når pappa bygger sandslott” og ”Andre boller” - som . Dette er mitt første bidrag til. Hun har skrevet fem diktsamlinger og en prosabok om sin engelsk-norske oppvekst,. Både tekst og bilde er friske og fargerike, både hver for seg og sammen.


Samme år kom novellesamlingen . Fine og ufine barnerim av Ingvild H. For arkeologene ved Dronning Eufemias gate ble en sliten trebolle til et stykke poesi. Sola kokte svetten ut av hjelmene og da bollen dukket . Mangler: dikt Løyen på Tøyen: Fine, fine utdrikkingslaget! Då eg slapp inn, i knollen din, då vart me pling i bollen (skrive av Helge Torvund). Det lyder slik: God dag, mitt . Gro Dahles dikt er for eksempel frie i formen, samtidig som også hun.


Jeg skriver dikt om det meste i livet om kjærlighet sorg og venner, livet. Hagerup og Bjerke i både tekst og bilde, mens andre dikt heller mot groteskeri eller rendyrket tøys. Torgeir Rebolledo Pedersen - dikt , lånt på.


Diktet Nå kan du det er skrevet av Ingvild H. Arne Ruste har diktet rimene over på norsk. Vi velger fortsatt bøker av dem når vi skal lese dikt for barn.

May Lis: Som Frid Ingulsta for eksempel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg